
Posledních 14 závodů letošní sezóny je na čele průběžného hodnocení mezi jezdci stále stejný muž – Oscar Piastri. Australan s přehledem vyhrával závody a mířil za svým premiérovým titulem, v posledních několika velkých cenách však začal za konkurenty v boji o titul zaostávat.
Většinu letošní sezóny to vypadalo, že se o šampionátu mezi jezdci rozhodne výhradně mezi piloty McLarenu. Po technickém problému Landa Norrise v Nizozemsku narostl náskok Oscara Piastriho na 34 bodů a vše vypadalo, že si Australan 1. místo v průběžném hodnocení bez větších potíží udrží po zbytek roku.
Piloti týmu z Wokingu však začali kupit chyby a do mistrovského boje se přihlásil úřadující mistr světa Max Verstappen, který z posledních 5 závodů třikrát vyhrál a dvakrát skončil druhý. Nizozemec tak už na lídra šampionátu ztrácí jen 40 bodů.
Ani v Austinu to pro Piastriho nebyl povedený víkend. Sprint pro něj skončil v první zatáčce po kontaktu s Nicem Hülkenbergem, zatímco Verstappen zkrácený závod ovládl a připsal si dalších 8 mistrovských bodů. V závodě Australan nevykazoval ideální tempo a dojel do cíle až na 5. místě, jeho hlavní dva konkurenti v boji o titul obsadili první dvě příčky. Před Piastrim navíc dokončily i oba vozy Ferrari. Lando Norris tak už nyní ztrácí pouhých 14 bodů.
Oscar Piastri však věří, že mu předchozí zkušenosti z bojů o šampionát v nižších sériích pomohou. Jeden takový zažil v roce 2020 ve formuli 3, kdy se mu podařilo uzmout titul na úkor Logana Sargeanta až v posledním závodě.
„Snažím se jen pochopit, zda jsme každý víkend vytěžili z vozu maximum, navíc v závodním nastavení jsme stále vypadali docela dobře. Ale v kvalifikačním nastavení to pro nás v posledních několika víkendech bylo trochu těžší, a tento víkend jsem si z nějakého důvodu s autem vůbec nerozuměl, což je to hlavní. Jedinou věc, kterou můžeme udělat, je zanalyzovat si to a zjistit, co můžeme udělat,“ řekl lídr šampionátu k víkendu v Austinu.
„Byl jsem v boji o titul, který byl stejně vyrovnaný nebo dokonce ještě vyrovnanější, než je ten současný, takže mám vlastní zkušenost, že se věci ještě mohou obrátit k lepšímu, a stále plně věřím, že mohu vyhrát šampionát.“
„Tento víkend byl těžký a rozdíl se v posledních několika víkendech trochu zmenšil, ale to, co vám vyhraje šampionát, je výkon, ne pohled na body a sledování, zda je dokážete navýšit nebo ne. Čím rychleji jedete, tím více bodů získáte, a na tom záleží,“ uzavřel rodák z Melbourne.
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?