Ricciardo zázraky neočekával, Verstappen přes problémy s převodovkou druhý

Ricciardo zázraky neočekával, Verstappen přes problémy s převodovkou druhý

Pro australského závodníka posledních pár závodů neproběhlo vůbec dobře. Ani v Sigapuru tomu nebylo jinak. Rozdíl mezi ním a jeho týmovým kolegou Verstappenem v cíli byl propastný, přesto tvrdí, že takový výsledek očekávali. Vestappen doplatil na startu na technické problémy.

Zdá se, že letošní specifikace vozu sedí lépe Maxi Verstappenovi, jehož výkony jsou výrazně lepší než ty Ricciardovi. Zatímco byl Verstappen v kvalifikaci druhým nejrychlejším, tak vždy usměvavý Australan zajel až šestý nejlepší čas. Na stejných pozicích dojeli i do cíle nedělního závodu.

Chvíli to přitom vypadalo, že by to mohl být nakonec právě Ricciardo, kdo by mohl zvítězit. Strategie, kterou Red Bull zvolil, totiž vypadala slibně. Na nejměkčí dostupné specifikaci pneumatik, na které startoval, odjel pořádnou dávku kol a dostal se tak dovedení. Do boxů zajel až po 26 kolech. Na trati tedy vydržel podstatně déle než jeho konkurenti. Jenže po zastávce v boxech se opět propadl za Kimiho Räikkönena na šesté místo. Ačkoliv jej na konci závodu stahoval, tak to nestačilo na to, aby mohl zaútočit.

„Rád bych odvedl lepší práci, co se týká boje o lepší pozice. Pokud jste slyšeli, na co se stěžovali Seb (Vettel) a Lewis (Hamilton) v Monaku, tak to je to, co bych řekl i já,“ shrnul zklamaný rodák z Perthu. Vettel a Hamilton v Monaku prohlásili, že abyste vyhráli, musíte získat pole position. „Na městských okruzích je kvalifikace velmi důležitá. Nejen, že je těžké předjíždět, nyní je těžké i za někým jet.“

pic.twitter.com/MERDmzr4DO— Formula 1 (@F1) 16. září 2018

„Zejména na konci závodu jsem měl lepší rychlost a mohl stahovat Kimiho (Räikkönena) a Vatteriho Bottase. Nicméně, nic jsme s tím nemohl udělat, protože se nedostanete dostatečně blízko, abyste se mohli o něco pokusit.“

Byť patří Singapur k oblíbeným okruhům, tak díky jeho charakteristice městské trati, se jedná o méně akční závody. Dnešní závod přinesl na špici nemastnou neslanou podívanou, okořeněnou krátkým soubojem Vettela a Verstappena o druhé místo.

„Doufali jsme v lepší závod, ale čekali jsme to,“ řekl Ricciardo, který se snažil vytěžit ze snahy Räikkonena dostat se před Bottase. „Snažil jsem si s Kimim trochu pohrávat. Viděl jsem, že je nalepený na Valtterim, tak jsem na něj tlačil a chtěl jsem vidět, jestli se o něco pokusit.“

Jeho snaha ovšem přišla vniveč a Ricciardo se musel spokojit v cíli s šestou pozicí a ztrátou téměř jedné vteřiny na pátého Räikkönena. „Je to zvláštní, bojujete o jednu dvě desetiny a když předjíždíte jezdce okolo zpět ztratíte více sekund. To tak teď při závodění je, a je to stejné pro všechny.“

Vestappen přes problémy s převodovkou druhý

Na začátku závodu se Vettel dostal krásným předjížděcím manévrem před Vestappena na druhé místo, jenže po perfektně odvedené práci mechaniků Red Bullu při výměně pneumatik si nizozemský závodník uzmul druhou pozici zpět a té už se do konce závodu nevzdal.

<pic.twitter.com/1b1PJhfk6q— Formula 1 (@F1) 16. září 2018

„Nebylo to marné. Škoda prvního kola. Tam jste mohli jasně vidět, že nám chyběla maximální rychlost,“ zkonstatoval Vestappen.

„To co se stalo v boxech bylo důležité pro výsledek závodu. Věděl jsem, že máme na druhé místo, když všechno proběhne dobře.“ A tak se také stalo, přesto při výjezdu mírně ztratil: „Při výměně pneumatik jsme měli trochu štěstí. Po zastávce jsem se od stanoviště neodpíchl optimálně, protože motor nezabral správně. Ale když jsem se vrátil na trať, byl jsem bok po boku se Sebastianem. Bylo to těsné, ale díky Bohu to stačilo.“

„Když říkám, že druhé místo bylo maximum, tak tím myslím, že byla jen minimální šance vrhnout se na Lewise. Tehdy, když jej brzdili jezdci okolo zpět.“

Nicméně byl si vědom toho, že ani tak by to na Hamiltona nestačilo, protože výkonnostní rozdíl jejich pohonných jednotek je přeci jenom poměrně velký. 

Dvacetiletý rodák z Hasseltu je však s výsledkem spokojený, protože za safety carem měl problémy s převodovkou, zlobil jej neutrál. Nicméně závod to nijak neovlivnilo a mohl si tak dojet pro další letošní pódium.

„Tenhle výsledek nám dodá pro posledních šest závodů odvahu. Přestože jsme měli velké problémy, dokázali jsme získat druhé místo. Z nadcházejících tratí bychom na tom měli být dobře v Mexiku. Největší strach jsme měli před Monzou, ale nakonec to neproběhlo vůbec špatně. Přece jen jsem jsem projel cílem jako třetí, ikdyž jsem musel kvůli mému časovému trestu cenu předat.“

„Průběh závodu ukázal, že neexistovala žádná možnost, jak se dostat před soupeře,“ řekl Verstappen, který připomíná, že na délku jednoho auta je vyvážení ovlivněno vzduchovým vakem pilota jedoucího před vámi. Celou dobu musíte dávat pozor na pneumatiky. V téhle Grad Prix jsme z toho vymáčkli to nejlepší, takže jsem spokojený.“

Sdílejte na:
Zavřít