Během kvalifikace na Velkou cenu Brazílie došlo k poměrně kontroverzní situaci. Vettel musel totiž absolvovat vážení, což se mu pochopitelně nelíbilo a dal to jasně najevo. Ve finále za svoji netrpělivost vyfasoval, respektive jeho tým, pokutu.
Sebastian Vettel byl povolán během kvalifikačních jízd k převážení. Ovšem pro Němce v tu nejhorší možnou chvíli – neměl zajeté měřené kolo na suchu a hrozil déšť. Jenže FIA má právo jezdce k převážení zavolat kdykoliv si usmyslí.
Vettel nebyl se vzniklou situací spokojený. Nejprve najel do činovníka FIA a posléze poškodil váhy, které stojí 22 000 €. Komisaři mu za to napařili pokutu 25 000 €. Po skončení kvalifikace byl pořádně vytočený: „Když se podmínky začnou měnit stejně jako dneska – byl předpovídaný déšť -, pak by neměl být jezdec povolán na váhu. Je to neférové. Prostě jsem chtěl, aby si pospíšili.“
Někteří jezdci mají pro Němcovo chování plné pochopení, protože by reagovali stejně. „Kdybych byl v Sebastianově kůži, byl bych také frustrovaný. Viděl, že přichází déšť a neměl žádné kolo na suchu. Zdržovali ho. Najednou se ocitl v rizikové situaci,“ sympatizuje s pilotem Ferrari Daniel Ricciardo.
pic.twitter.com/oWc85suKqB— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) 11. listopadu 2018
Australský závodník předpokládá, že se k tomuto tématu vrátí ještě před posledním závodem letošní sezóny na okruhu Yas Marina, protože taková situace je pro všechny piloty velmi nepříjemná, i on sám s tím má neblahé zkušenosti.
„Jsem si jistý, že v Abú Zabí si o této situaci s FIA promluvíme. Budeme se asi muset pokusit trochu pravidla poupravit. Třeba tak, že budeme muset najet jen tehdy, když budeme mít zajeté měřené kolo. V tomhle stojím za Sebem. Když musíte na váhu a nemáte zajeté jediné kolo, pak se kvalifikace vymkne kontrole, a to není férové. Tady hrálo roli počasí. Porovnávám to pořád s mojí situací v Japonsku. Když jsem tehdy měl problém a rovněž jsem ještě neměl zajetý čas, myslel jsem si: ‚Chlapi, co ode mne chcete? Přeci jsem nic neudělal.‘ Ale pak si všimli, že mám problémy, tak mě nechali být.“
Snaha o úpravu pravidel bude ovšem velmi náročná, neboť vedení nevidí důvod pro jakoukoliv změnu. Ředitel závodů Charlie Whiting řekl: „Vždycky bude riziko, že bude pilot povolán na váhu v ten nejnešťastnější okamžik. Ferrari na to mělo brát při svém plánování ohled. Týmům jsem to několikrát říkal. Kontroly jsou tu proto, abychom se ujistili, že nikdo nejezdí s podváhou. A v namátkových zkouškách budeme pokračovat i na dále.“
„Co naproti tomu neděláme: Změní-li se markantně podmínky na trati – a my jsme to oznámili -, když je trať mokrá nebo schne a jezdec potřebuje nové pneumatiky, nikoho nezastavujeme.“