Toro Rosso přikázalo francouzskému závodníkovi, aby pustil svého týmového kolegu před sebe, jenže ten příkaz neuposlechl a svoji pozici si držel zuby nehty. Přesto dokončil Grand Prix Belgie Hartley před ním.
U italské stáje došlo během Velké ceny Brazílie k poměrně kontroverzní situaci. Pierre Gaslymu totiž z boxové zídky bylo řečeno, aby před sebe pustil Brandona Hartleyho, který byl v onom okamžiku na čerstvější sadě superměkkých pneumatik a tudíž byl o něco rychlejší než Gasly.
Ovšem budoucí týmový kolega Maxe Verstappena s příkazem nesouhlasil, uposlechl jej až dvě kola před koncem závodu. Nakonec se propadl i za Renault Carlose Sainze a cílem projel na třináctém místě, zatímco Harley dokončil těsně za body, na jedenácté pozici.
„Koneckonců jsem závodník. Jsem tu, abych závodil, nikoliv proto, abych uhýbal – především ne v takovéto situaci,“ vysvětluje dvaadvacetiletý rodák z Rouenu, proč ignoroval týmovou režii. „Nakonec z toho bylo jen 13. místo, protože jsem na konci závodu jel pozvolna, protože hrozilo, že mi dojde benzín a moje pneumatiky byly hotové.
Podle mě, když se jedná o pozice, měli byste si je vybojovat. Kromě toho byly moje středně tvrdé pneumatiky opotřebované, zatímco on (Harley) byl na čerstvější superměkké sadě, proto jsem řekl: Když je o tolik rychlejší, tak mě může také předjet.
Z nějakého důvodu to deset kol neudělal. Potom jsem se ocitl v kritické situaci, takže jsem jej musel dvě kola před koncem pustit.“
@ToroRosso pic.twitter.com/k4Hyp9H70v— Formula 1 (@F1) 12. listopadu 2018
Gaslyho jednání se pochopitelně nesetkalo u Hartleyho s pochopením. Nicméně se prý snažil vůz s číslem 10 předjet vlastními silami, což se mu ale nepodařilo.
„Velmi rychle jsem jej dojel a ptal jsem se, co se bude dít. Na tuto otázku očividně existovaly tři odpovědi: Buďto budeme bojovat, držet pozice, nebo mě pustí. Bylo mi řečeno, že mě má pustit a taky, abych držel pod kontrolou auto za sebou a šetřil pneumatiky. Nemohl jsem na něj jednoduše zaútočit,“ popisuje Novozélanďan.
Zejména na situaci dvě kola před šachovnicovou vlajkou mají jiný názor. Hartley tvrdí, že Gaslyho předjel bez pomoci týmové režie, zatímco Gasly jej podle svých slov pustil před sebe.
„Naskytlo se čtyři nebo pět příležitostí pro výměnu pozic, aniž by mě musel pustit. Nakonec jsem jej přeci jen předjel. V minulosti jsem vždycky uhnul, když to bylo po mě žádáno, proto jsem tomu přizpůsobil svůj závod. Když nám řekli, že spolu máme bojovat, tak jsem to samozřejmě taky udělal.“
Nicméně si nemyslí, že právě kvůli Gaslymu přišel o body: „Ne. Ale vždy je možnost, že někdo před vámi vypadne. Ale co se závodního tempa týká, myslím si, že ze 16. místa to bylo maximum. Force India, Haas a Sauber byli jasně rychlejší než my. Proto jsem také na tento závod tak hrdý. Samozřejmě, že mě štve, že jsem za to nezískal body.“