
Räikkönen se propracoval během závodu ze čtrnácté příčky mezi nejlepší ze zbytku pole, jenže tam ho čekal tvrdý oříšek v podobě Maxe Verstappena, jehož bránění nebylo podle Fina v pořádku.
Rodák z finského Espoo po zpackané kvalifikaci startoval až ze čtrnácté pozice, ale i díky dobře zvolené strategii se probojoval v průběhu závodu dopředu a pohyboval se okolo pátého místa. V posledních několika kolech připravil spolu s Verstappenem pro diváky pěknou podívanou, když bojovali o Nizozemcovu pátou pozici.
Mladý pilot hájící barvy Red Bullu se ale nedal a urputně se bránil. Jeho počínání se ale Räikkönenovi nepozdávalo. V 57. kole dokonce Räikkönen do Verstapena ve druhé zatáčce mírně drcnul a uštípl si tak část předního křídla. To byl ale jeden z mála předjížděcích pokusů, nad kterými pilot Ferrari lamentoval. Zmínil také moment, během kterého se pokoušel v první zatáčce Verstappena předjet zvnějšku.
„Snažil jsem se mu vyhnout. Zvládl jsem to, ale měl jsem pocit, že dvakrát to nebylo v pořádku,“ stěžoval si na počínání svého rivala šampion z roku 2007. „Z mého pohledu jdeš jednou vpravo, pak se já rozhodnu jet vlevo a druhé auto se přesune zpátky. Udělal jsem všechno, co jsem mohl, abych předešel jakémukoliv kontaktu, ale jakmile se rozhodnu někam jet, tak tam prostě nemůžeš vjet. Bylo dobře, že jsem se mu dokázal aspoň z poloviny vyhnout.“
Verstappen v podstatě kopíroval to, co dělal za ním jedoucí Räikkönen, což se pilotovi Ferrari vůbec nelíbilo. Upozornil na to, že podobné scénáře jsou zanesené i v pravidlech: „Myslím, že je to v pravidlech… ale dnes je tolik odlišných pravidel, že jestliže jsi vepředu, tak se v rámci nějakých regulí smíš pohybovat. Ale když jezdec za mnou zaujme pozici, tak se něčemu zavážu a když se druhé auto pohne později, tak je obtížné se mu vyhnout.“