Sedmý závod sezony hostí okruh v Barceloně, který bude domácím podnikem pro Fernanda Alonsa a Carlose Sainze. Týmy obou jedzců přivezou nová vylepšení, úpravou prošla také trať.
Okruh v Katalánsku je jedním z nejstarších okruhů vůbec. První velká cena Španělska se konala již v roce 1913, avšak tehdy se jednalo o závody cestovních vozů, které se konaly na 300 km dlouhém silničním okruhu v Guadarramě. Až o 10 let později se konal podnik, který nesl oficiální název Velká cena Španělska, jež vyhrál na dvoukilometrovém oválu Stiges-Terramar Albert Divo v Sunbeamu.
Ovšem nám známá trať byla vybudovaná až v roce 1991 coby součást developerského programu olympijských her v Barceloně. Základní kámen byl položen v roce 1989 a o dva roky později se zde konal první závod, a to španělského šampionátu cestovních vozů. O dva týdny později se pak konala premiérová velká cena formule 1, kterou zpestřili konečným sprintem k šachovnicové vlajce Nigel Mansell a Ayrton Senna. Z vítězství se tehdy radoval právě Mansell.
Od téhož roku je Velká cena Španělska v Katalánsku nedílnou součástí kalendáře. Letos se zde pojede již po 53. Nejúspěšnějším jezdcem je Michael Schumacher a ze současných pilotů Lewis Hamilton, přičemž oba mají po šesti triumfech. Prvním a zatím i posledním Španělem, který stál na stupínku nejvyšším před domácím publikem, je Fernando Alonso. Rodák z Madridu vyhrál dvakrát, a to v letech 2006 a 2013.
Co na jezdce čeká?
Pro letošní rok byla odstraněna legendární šikana před poslední zatáčkou. Formule 1 se tak vrací k jednodušší a delší variantě, která se využívala do roku 2006.
Jezdci budou muset absolvovat 66 kol na 4,6 kilometrů dlouhé trati čítající celkem 14 zatáček, jež jsou kombinací vysokorychlostních a pomalých zatáček. DRS pak budou moci využít na rovince mezi 9. a 10. zatáčkou a na cílové rovince.
Pirelli přiveze do Barcelony specifikace gum C1-C3. Po odstranění šikany bude poslední sektor plynulý a nebude tak náročný na pneumatiky. Zatímco levotočivé zatáčky jsou zpravidla pomalé, tak pravotočivé se jedou na plný plyn.
Získá Alonso své 33. vítězství?
Jak Ferrari, ve kterém jezdí další domácí hrdina Carlos Sainz, tak i Aston Martin nasadí upgrady, takže se očekává zlepšení výkonu. Alonso naposledy vyhrál před deseti lety, symbolicky právě před domácím publikem. Ovšem 33. triumf už měl nadosah v Monaku, jenže tam ho o teoretický boj o vítězství připravila chybná komunikace uvnitř týmu, když si jel Španěl pro novou sadu pneumatik.
Favoritem však zůstává Red Bull v čele s Maxem Verstappenem, který tuto sezonu jede svou vlastní ligu. Jeho týmový kolega Sergio Pérez si bude chtít po zpackané Velké ceně Monaka napravit reputaci a Alpine naopak navázat na Oconův úspěch.
Pátek 2.6. | 1. trénink | 13:30-14:30 |
2. trénink | 17:00-18:00 | |
Sobota 3.6. | 3. trénink | 12:30-13:30 |
kvalifikace | 16:00-17:00 | |
Neděle 4.6. | závod | 15:00 |