Ačkoliv ještě není za námi ještě ani polovina sezóny, tak většina týmů už šetří své budgety a síly na vývoj auta pro příští ročník, který přinese spoustu změn v pravidlech. Šéf týmu Williams Pat Symonds si myslí, že tyto změny byly schváleny pozdě.
Sice byla pravidla již několikrát změněna, ale to bylo jen „malé sousto“ oproti tomu, co nás čeká příští rok. Tyto novinky ale nebyly schváleny úplně včas.
„Ne všechno bylo potvrzeno v regulérním časovém okně. Ale každý věděl, co přijde. Těch pár malých změn, které jsme měli v poslední době, byly proti tomu jen malé stavební kameny,“ upozorňuje Symonds.
Co se týká aerodynamiky, tak ta pro stáj není zase takovým strašákem, ale jinak tomu je u ochrany hlavy, která má přijít příští rok na scénu. Tam už se Brit trochu obává, že větší týmy získají pozdějším schválením regulí výhodu: „U svatozáře přesně nevíme, jakou cestou se dát. Proto to musíme dohnat později, ale to není podstatné. Takže z toho mě břicho nebolí, ale stojím si za tím: Čím později budou pravidla stanovena, tím více to pomůže velkým týmům. Ti mají mnohem více lidí v různých odvětvích. To nás zraňuje.“
Vedení šampionátu láká fanoušky na příští sezonu tím, že bude „širší, rychlejší, hlasitější“. Vozy Formule 1 se rozšíří o 20 centimetrů, přednímu křídlu přibude 15 čísel a zadnímu křídlu 20. Stroj přibere na váze o dalších 20 kilogramů a dostane i širší obutí, čímž by se měly zrychlit časy na kolo až o pět vteřin.
„Není žádné určité datum. Každý projekt současného auta někdy končí. Poté přejdou příslušné osoby na auto pro rok 2017. Okamžik, ve kterém jsme měli více lidí, kteří pracovali na autě 2017 než na letošním, byl asi na začátku července. Ale nejsem si tím úplně jistý, nevedeme žádný odškrtávací list,“ uvedl šéf Williamsu, který se nyní nachází na čtvrtém místě v poháru konstruktérů.
Symonds nečekal, že soupeři jeho týmu tak moc poodskočí, proto bude ještě nasazeno na vozy jak Felipeho Massy, tak Valtteriho Bottase pár novinek, ačkoliv jsou přípravy nového auta již v plném proudu.
„Pořád jsou lidi, kteří pracují na aktuálním voze. Máme novou podlahu, kterou nasadíme v Maďarsku, v Monze bude následovat nové křídlo. Je stále ještě spoustu věcí, které přijdou. Ale jasně, naší hlavní pozornost při práci má již auto pro příští rok,“ řekl.
Na Red Bull ztrácejí něco málo přes sto bodů, ale na rozdíl od rakouského týmu nemůže Williams pracovat na dvou projektech souběžně kvůli menšímu počtu zaměstnanců, což řádně zkritizoval: „Bylo to nezbytné rozhodnutí. Jsme malý tým a opravdu si nemůžeme dovolit měnit věci na příští sezonu až tak pozdě. Force India nebo Toro Rosso takovou změnu provedli už předčasně. Zatímco Ferrari, Red Bull, Mercedes a McLaren mají dvojnásobek pracovníků. Z toho důvodu mohou mnohem silněji pracovat paralelně na obou projektech.“
SvětFormule.cz