V šampionátu jezdců už je rozhodnuto. Zatímco o korunu mezi konstruktéry se se dvěma zbývajícími závody stále svádí tvrdý a nelítostný boj. Ferrari by tak mohlo být prvním týmem, který by přerušilo nadvládu Mercedesu v hybridní éře.
Stříbrné šípy opanovaly od nástupu hybridních motorů všechny ročníky a momentálně jsou na cestě za pátým triumfem, avšak letos jejich cesta není tak jednoduchá, jako tomu bylo v předchozích letech. Pořádné vrásky na čele jim dělají červené vozy z Maranella, které se zase vrátily po několika protrápených letech do bojů o příčky nejvyšší, potažmo o mistrovský titul.
Reálnou šanci na titul měli posledně v roce 2012. Od té doby sice několikrát skončili v Poháru konstruktérů druzí, avšak ztráta na druhý Mercedes byla pokaždé propastná. V loňské sezóně byli triumfu blízko, jenže zejména ve druhé polovině ročníku se začali potýkat s technickými problémy.
Aktuálně zbývají dva závody do konce sezóny. Tradiční italská stáj na rivaly z Německa ztrácí 55 bodů, přesto mají stále šanci konečně ukončit čtyřletou dominanci Mercedesu. „Pokusíme se sesadit Mercedes z konstruktérského trůnu,“ hlásá do světa odhodlaně Sebastian Vettel, kterému pátý titul unikl mezi prsty.
Double podium for the Scuderia at the #MexicoGP! #Seb5 ends P2 and #Kimi7 P3 #ForzaFerrari pic.twitter.com/wSPJzQDqwj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 28. října 2018
Naději Tifosi na zisk prvního konstruktérského titulu po 10 letech dává rovněž šéf stáje Maurizio Arrivabene. „Nevzdáváme se. Pohár konstruktérů je ještě otevřený,“ řekl pro Sky Italia, jehož slova pouze zopakoval šéf Mercedesu Toto Wolff.: „Ještě není o ničem rozhodnuto. Pohár konstruktérů je otevřený.“
Mercedes nemá letos na růžích ustláno a musí dělat vše pro to, aby obhájil svůj loňský titul. Jak Vettel, tak Hamilton by byli rádi, kdyby byl právě jejich tým odměněn titulem za skvěle odvedenou práci.
„Samozřejmě, zaslouží si to. Budu se snažit získat co nejvíce možných bodů,“ dodal jednatřicetiletý rodák z Heppenheimu. Jenže jeho rival z Mercedesu Lewis Hamilton tentokrát nemá v úmyslu zvolnit, ba naopak. Protože jeho kolegové „si ho (titul) zaslouží. Titul je pro tým vším. Nyní je mým jediným cílem vyhrávat závody a titul jim darovat.“
33letý rodák ze Stevenage spolupracuje s Mercedesem už od dětství a je neskutečně hrdý na to, že může být součástí tak skvělého týmu a že v něj německá automobilka tolik věří.
„Smlouvu se mnou podepsali, když mi bylo 13. Dieter (Zetsche, ředitel Daimleru – pozn. red.) a ostatní členové představenstva řekli: ‚Ano, toho kluka budeme podporovat.‘ Možná si neuvědomovali, jaký dopad to bude mít na můj život. Teď jsem součástí historie a kultury Mercedesu,“ popisuje novopečený pětinásobný mistr světa Hamilton.