Bývalý pilot Red Bullu nesouhlasí s rozsudkem a následným trestem Verstappena za jeho emoční výbuch po závodě na brazilském Interlagosu.
Max Verstappen kolidoval ve 43. kole s Estebanem Oconem, čímž přišel o vítězství. Francouz za jeho ambiciózní manévr dostal 10 vteřin stop & go. Frustrovaný Nizozemec už při dojezdu do boxů avizoval, že pokud na Ocona v paddocku narazí, nedopadne to dobře.
Oba piloti se setkali v parc farmé na převažování, přičemž došlo k menší strkanici, za kterou byl Verstappen později předvolán před komisaře, jejichž konečný verdikt byl: dva dny veřejně prospěšných prací dle uznání Mezinárodní automobilové federace.
S verdiktem komisařů však vůbec nesympatizuje někdejší závodník Formule 1 Mark Webber. Sám se totiž před lety dopustil stejného přestupku, když nebyl spokojen s chováním pilota McLarenu Jensona Buttona a během rozhovoru do něj strčil.
Some wild going’s on from the past…. public service requirement??!! Seen worse at a pre school fate. Steward’s and FIA killing the emotions.. #Bigboysyes? #Gladiatorsorchoirboys pic.twitter.com/GhPbxr1OTN
— Mark Webber (@AussieGrit) 11. listopadu 2018
„V minulosti proběhlo něco divokého,“ napsal Australan na sociálních sítích k přiloženému gifu. „Je opravdu nutné za něco takového, co se stalo v Brazílii, udělovat veřejně prospěšné práce? V předškolním věku jsem viděl i horší věci. Závodní komisaři a FIA zabíjejí emoce.“
Nicméně 42letý rodák z Queanbeyanu se dostal do podobné situace jako Verstappen vícekrát. Možná se některým vybaví scéna z Velké ceny Kanady 2013, kdy zkřížil Webberovi o kolo zpět jedoucí Nizozemec v Caterhamu cestu a došlo ke kolizi.
„Je to naprosto šílené, když pilot o kolo zpět lídra závodu odstaví. Na takovéto úrovni můžeme mluvit o kompletní ztrátě mozku,“ nešetří Ocona Webber. Nicméně FIA na celou situaci měla opačný názor, protože podle ní by měli jít závodníci příkladem a podobným šarvátkám se vyhnout. „Nemusíme jezdcům promlouvat do duše. To už udělali závodní komisaři v Brazílii. Je nám jasné, že k takovému chování nedošlo poprvé. Kolizi samu o sobě nemáme za až tak špatnou a Ocon za to také dostal trest. Ale jít si potom po krku, to neschvalujeme,“ vysvětluje ředitel závodů Charlie Whiting.
Chápe však, že pokud k něčemu takovému dojde, pak závodníci jednají v zápalu boje a emoce jen vřou. „Když tým ztratí téměř jisté vítězství, potom výbušný komentář chápu. Nesmíme však zapomenout, že mezi Verstappenem a Oconem už je nějaká historie, která sahá až do dob v motokárách. Na závěr bych řekl: Grand Prix piloti jsou extrémně soutěživí tvorové, a po podobné kolizi je taková reakce pochopitelná. Ale nepatří do toho násilí.“