
V Maďarsku došlo při kvalifikaci ke kontroverzní situaci, když Nico Rosberg zajel pod dvojitými žlutými vlajkami nejrychlejší kolo. Takováto situace ale v budoucnosti již nenastane.
Závodní ředitel Charlie Whiting potvrdil, že počínaje Velkou cenou Německa bude platit následující: pokud bude máváno dvojitými žlutými vlajkami, tak kvalifikace bude zastavena, aby se nestalo to, co na Hungaroringu.
Tím se ihned neutralizuje trať a i jezdcům, kteří projedou žlutý sektor před vlajkami, se daný čas nebude počítat. Přejde se tak přesně situaci, které jsme byli svědky před týdnem na okruhu nedaleko Budapešti. Aplikováním této novinky se chce Whiting vyhnout následným diskuzím o tom, jestli jezdec zpomalil nebo ne.
„Myslím, že se spousta pilotů rozhodla odpískat to a zastavit svůj kvalifikační pokus. Ale na Nicovu obranu: musel projet jen jedním žlutým sektorem, a ten byl krátký. Zatímco ostatní jezdci museli projet dvěma,“ popsal Whiting v rozhovoru pro Motorsport.com. „Jednoduše se nechci dostat do těchto diskuzí, ve kterých musím posoudit a rozhodnout, zda pilot dostatečně zpomalil. Pokud aplikuji pravidlo dvojité žluté vlajky do slova, tak je tam řečeno, že musím být připraven zastavit.“
Ačkoliv toto pravidlo je trochu neférové vůči pilotům, kteří by byli za žlutým sektorem, tak Whiting poukazuje na to, že to se děje přesně i při červených vlajkách a jako příklad uvedl Wehrleinův pokus během první části maďarské kvalifikace.
„Myslím, že je opravdu těžké to odpískat. Je to trochu nefér vůči těm, kteří byli před Fernandem a snažili se dokončit kolo, ale to se stává kdykoliv, kdy jsou vyvěšené červené vlajky.
„Pascal Wehrlein schytal v první části kvalifikace třetí červené vlajky. Byl krůček od zaznamenání času a červené vlajky byly vyvěšeny ani ne vteřinu před tím, než projel cílovou čárou, a jeho čas se nepočítal. To se stává, bohužel,“ dodal.