Piloti si stěžují na trestné body, podle Russella jsou v pořádku

Piloti si stěžují na trestné body, podle Russella jsou v pořádku

Kevin Magnussen dostal po nasbírání dvanácti trestných bodů zákaz startu na Velkou cenu Ázerbájdžánu. Někteří piloti si před víkendem na tento systém postěžovali.

Na italské Monze srazil Kevin Magnussen Pierra Gaslyho. Po kolizi skončili oba piloti v únikové zóně a v závodě pokračovali v pořadí, v jakém do šikany dojeli. Magnussen si však za incident vysloužil dva trestné body, čímž naplnil povolený limit dvanácti trestných bodů a dostal tak zákaz startu na následující závod.

Nico Hülkenberg si myslí, že takové zákazy ubírají kvalitě závodění.

Neviděl bych za to dva trestné body, a dostat k tomu deseti sekundovou penalizaci mi přijde velmi tvrdé. Většina pilotů si myslí to samé. V rakouském sprintu se mi stalo něco podobného s Fernandem Alonsem, když jsem se jej ve třetí zatáčce snažil předjet, zablokovala se mi kola, jel jsem dál a on musel vyjet z tratě, ale o tom je závodění. Abychom předjížděli, musíme se dostat ze své komfortní zóny a zariskovat a pak se občas takové věci stávají. V mém případě s Fernandem, a také s Pierrem, oba řekli, že to nic není, takže se mi zdá, že kdykoliv se objeví nějaký malý kontakt, chtějí se do toho cpát komisaři a chtějí, aby to mělo nějaké důsledky.“

„Piloti si myslí, že to není potřeba kvůli každému kontaktu, takže je možná čas přehodnotit a změnit pravidla, podle kterých se tresty udělují, protože musíme být schopni závodit a takhle je to prostě těžké. Bude to nudné a nezajímavé, když nebudeme moci závodit – prostě budeme neustále trestáni. Ale jsem si jistý, že se o tom bude mluvit na setkání jezdců a že se bude jednat s Nielsem Wittichem (závodní ředitel – pozn. red.).“

S Hülkenbergem souhlasí i Alexander Albon, ačkoliv přiznává, že Magussen si zasloužil trestné body ze začátku sezóny.

Nemyslím si, že by se to někomu líbilo. Měli bychom být trestáni v závodě samotném. Pokud se ohlédnu na incidenty, které Kevin v několika závodech z působil, tak za ty měl být potrestán mnohem více, než byl. Vytvořil tak precedens a poté to dělal znovu. Trochu se to zamotalo. Bylo pár, které byly nebezpečné, ale některé nebyly. Takže je to takové zvláštní.  A je trochu divné, že se to resetuje po jednom zákazu startu a pak máte zase čistý štít. Takže tomu moc nerozumím.“

„Mluvili jsme o tom na setkání jezdců. Všichni jsou srozuměni s tím, že musíme systém trochu změnit. Musí být trochu shovívavější k tomu, za co se dávají trestné body. Pokud se to udělá správně, pak to bude v pořádku. Myslím, že se celý systém přepracuje. Něco se bude řešit na příští rok.“

Júki Cunoda si myslí, že vzhledem k počtu závodů v sezóně je třeba navýšit hranici trestných bodů.

Před dvěma lety jsem byl v podobné situaci a málem jsem dostal zákaz. Za posledních deset let, kdy byly zavedeny, se počet trestných bodů nezměnil. Teď se zdá, že by se měly trochu přizpůsobit. Zdají se trochu přísné na 24 závodů. Ale zároveň jsme na tom všichni stejně, takže se s tím musíme vyrovnat.“

George Russell si myslí, že musí být nastavena jasná hranice, co se týče opakovaných přestupků.

Tuhle konverzaci jsme vedli v předchozích letech, když dělali jezdci něco nebezpečného. Za posledních dvanáct let nikdo zákaz startu nedostal, takže bychom mohli namítnout, že body zas tak přísné nebyly. Jeho (Magnussenovy – pozn. red.) trestné body za Monzu byly přísné, ale mohli bychom namítnout, že za některé jiné incidenty nebyly přísné dostatečně. Také musíme vytvořit precedens pro juniorské série. Nemělo by vám procházet, že jezdíte nebezpečně nebo nepředvídatelně. V určité chvíli za to musíte být potrestání.“

Sdílejte na:
Zavřít