Finanční ředitel Porsche v Monze potvrdil pravděpodobný návrat německé automobilky v roce 2021 do královny motorismu. Zatím však jen coby dodavatel motorů.
Po roce 2020, kdy vyprší platnost tzv. Concordské dohody, jsou chystány razantní změny v pravidlech o pohonných jednotkách. Během posledních měsíců se konalo nespočet zasedání, kterých se zúčastnili jak zástupci současných motorářů, tak i nových zájemců o vstup do Formule 1. Mezi ty nové, tedy spíše staronové, patří právě německá automobilka Porsche.
Tento výrobce se sídlem ve Stuttgartu má s Formulí 1 již bohaté zkušenosti, neboť na konci padesátých let a začátku let šedesátých byl v soupisce coby tovární tým. Nejlepší umístění zaznamenali v roce 1961, když obsadili v Poháru konstruktérů třetí místo. Po sezóně 1962 se z Formule 1 stáhli. Ovšem ne zcela. Následující dva roky jejich agregáty hřměly v monopostech Escurie Maarsbergen. Poté se Porsche vytratilo z Formule 1 úplně, aby se o 27 let později vrátilo.
Comeback v podobě dodavatele motorů však skončil absolutním fiaskem. Neuspokojivé výsledky totiž vedly k tomu, že ještě v průběhu sezony 1991 s nimi ukončil tým Footwork spolupráci a přešel na pohonné jednotky Cosworth.
A po dalších 30 letech, tedy v roce 2021, bychom logo Porsche mohli na vozech F1 opět vídat. Tato možnost se otevřela poté, co oznámili, že na konci této sezóny ukončí svůj projekt v kategorii LMP1 ve vytrvalostních závodech.
Nicméně do F1 by vstoupilo zatím jen jako dodavatel, neboť na vedení továrního týmu nemá dostatečný budget. K potenciálnímu návratu je mimo jiné přesvědčilo to, že počínaje rokem 2021 by technologie motoru neměla být tak komplikovaná jako nyní.
„F1 by mohla být jedním ze správných míst,“ projevil zájem o comeback Lutz Meschke v rozhovoru pro Motorsport.com, který se v Monze setkal s Rossem Brawnem a jeho kolegy, a dodal: „Méně komplikovaný motor, než je dnes, se dvěma turby by byl pro nás rozhodně atraktivní. Musíme v F1 snížit náklady, a tam jsme na dobré cestě.“
Popularita série elektrických formulí stoupá bleskovou rychlostí, což dokazuje i skutečnost, že se do ní ženou i velké automobilky jako Mercedes, Audi a právě také Porsche, které rozšíří soupisku v sezoně 2019/20.
„Jak víte, tak Formule E je teď pro nás velmi důležitá, ale F1 je stále dobrým tématem k zamyšlení,“ uzavřel Meschke.