Nico je ten nejlepší parťák, kterého jsem kdy měl, pochvaluje si Pérez

Nico je ten nejlepší parťák, kterého jsem kdy měl, pochvaluje si Pérez

Sergio Pérez letos září. Dvakrát se mu povedlo dovézt svou Force Indii na stupních vítězů a na svého týmového kolegu Nica Hülkenberga má náskok jednadvaceti bodů, ale i přesto je Němec pro něj nejlepším parťákem, kterého kdy měl.

Pérez je ve Formuli 1 je už nějaký ten pátek a je si vědom toho, že tento ročník je pro jeho další působení velmi důležitý a nechce si šance na dosažení svého snu nechat protéct mezi prsty.

„Rozhodující je přehnaně řečeno. Ale už před touto sezonou jsem věděl, že to pro mě bude důležitý rok. Rok, který může rozhodnout o mojí budoucnosti. Rok, ve kterém se musím rozhodnout, kam moje cesta povede,“ popisuje šestadvacetiletý pilot v rozhovoru pro auto-motor-und-sport.de. Jelikož již nepatří mezi ty nejmladší jezdce v poli, tak si trochu dělá starosti s tím, že svého největšího cíle už nikdy nedosáhne. „Když se nestanu v následujících letech šampionem, potom bych měl pocit, že jsem svůj sen promarnil.“

Svou roli v tom stát se šampionem ale také hraje to, že musí dostat do rukou vítězné auto, aby o titul mohl bojovat. Jenže si uvědomuje i fakt, že je na startovním roštu spoustu dobrých jezdců a nedostatek kokpitů a že nezáleží jen na tom, jaké výkony podává. Je tam i spousta jiných rozhodujících faktorů, které nikdo z jezdců nemůže ovlivnit. Jejich jediným úkolem je ze sebe vydat to nejlepší.

Pérez byl spojován se sedačkou u Ferrari, ale ten zůstal realistou a setrvání Räikkönena u stáje z Maranella ho nepřekvapilo: „Počítal jsem s tím, že si Kimiho nechají. Život jde dál. Budu dál dokazovat, že jsem vyzrálý na to, být v top týmu.“

Týmy ze špičky jedou na jistotu a raději zůstávají u osvědčených dvojic, což může být pro ostatní celkem frustrující.

„Z mého pohledu jo. Chci tam. Špičkové týmy se dívají holt také na jiné věci, jako je stabilita nebo klid v týmu. Nejsem šéf týmu, a proto je těžké se vcítit do jejich myšlení,“ potvrdil svou frustraci Pérez, který si účinkování v jedné z nejlepších stájí ozkoušel, a to v McLarenu. Jenže mu to nevyšlo vůbec podle představ: „Bylo to nešťastné načasování. Ale všechno, co se v životě stane, má svůj důvod. Nic bych na tomto rozhodnutí neměnil. Ani ničeho nelituju. Naopak. Onen rok ze mě udělal jezdce, kterým jsem dnes. A to bylo pro mou kariéru důležité.“

Proč byl zrovna tento okamžik pro rodáka z Guadalajary tak důležitý? „V této době jsem byl stoupající hvězdou. Pro rok 2013 mě chtělo mnoho špičkových týmů. McLaren si mě bezpodmínečně žádal. V roce 2012 měli skvělé auto. Pravidla se přes zimu nezměnila. K McLarenu jsem přišel s cílem bojovat o titul mistra světa. Inženýři mi řekli, že to bude nejlepší auto. Vepředu Ferrari, vzadu Red Bull,“ popsal svůj přestup k McLarenu. Jenže již při testech v Jerezu se mu na autě něco nezdálo a trvalo mu půl roku, než si ho nějak osvojil.

Samozřejmě, že po přestupu do nového týmu chvíli trvá, než se jezdec přizpůsobí, ale když dostane do ruky techniku, která je jak aprílové počasí, tak to je pak mnohem těžší.

„Bylo to jiné auto, jiný svět. Ale vůz byl neuvěřitelný. V pátek byl jiný než v sobotu a v sobotu zase jiný než v neděli. K tomu se ještě přidala politická válka v týmu. To, že jsem to přežil jako mladý jezdec, že mě to neporazilo, bylo mou největší lekcí a největším úspěchem,“ vzpomíná na své působení ve Wokingu Pérez.

Force India i s menším balíkem peněz, než mají ty nejlepší týmy, dokáže vyprodukovat auto, se kterým je možné bojovat o pódiová umístění. Co by se stalo, kdyby měla stáj dvojnásobný budget? Odpověď Péreze byla více než jasná: „Potom bychom byli dvakrát tak dobří. Jediné, co nám chybí, jsou peníze a zdroje. Máme v týmu neuvěřitelně schopné lidi, neuvěřitelné množství entusiasmu. Jsem hrdý na tuhle partu. Dělají to nejlepší, co je s penězi, které mají, možné.“

Jednou z Pérezových dovendostí je, že dokáže šetřit svoje pneumatiky a přesto jezdit rychle. To se naučil již během svého působení v motokárách, kde se musel kvůli nedostatku peněz dělit o pneumatiky se svým bratrem.

Mexičan vždy jezdil vedle velmi silných kolegů, proto se nabízí otázka, jak na tom je jeho stávající parťák Nico Hülkenberg. „Nechci nikoho z mých kolegů kritizovat. Ale Nico je ten nejlepší, proti kterému jsem ve své kariéře závodil. Nico je kompletní pilot. Nemá prakticky žádné slabiny. Někdy, když si myslím, že jsem ze sebe vydal to nejlepší, tak se musím ujistit, že to nestačilo na to, abych porazil Nica. To se mě u žádného jiného kolegy nestalo,“ uvedl Pérez, který se nachází nyní na deváté pozici v šampionátu jezdců a ještě vyzdvihl kvality svého parťáka: „Spoustu jsem se toho od něj naučil. Jeho rychlost v kvalifikacích je neuvěřitelná. A jeho pochopení pro auto je velmi dobré.“

Sdílejte na:
Zavřít