Mercedes se vrátil ke starým ráfkům, aby předešel protestu Ferrari

Mercedes se vrátil ke starým ráfkům, aby předešel protestu Ferrari

Ve Velké ceně Belgie nasadily Stříbrné šípy na své vozy nové ráfky, a od té doby byl Hamilton k nezastavení. Jenže toto řešení se samozřejmě nelíbilo Ferrari a chystalo se protestovat. Mercedes se tak raději v Austinu vrátil ke staré verzi.

Mercedes přijel v srpnu do Spa-Francorchamps s upravenými ráfky. Nové ráfky se od těch starých odlišovaly tím, že na vnější straně měly velké množství malých dírek a drážek. Experti se domnívali, že právě díky tomu by mohl Mercedes získat značnou výhodu. Nejen, že by to mohlo ochlazovat zadní pneumatiky, ale rovněž by získali aerodynamickou výhodu.

S podobným řešením přišel už Red Bull v roce 2012, ovšem Mezinárodní automobilová federace to tehdy rakouské stáji zatrhla. Zákaz odůvodnili tím, že se jedná o „pohyblivý aerodynamický pomocný prvek“, což je v rozporu s pravidly. Nicméně Mercedes dostal od Charlieho Whitinga zelenou.

Německá stáj však nechtěla riskovat, že proti jejich inovativním ráfkům vznese Ferrari protest, tak se v Austinu preventivně vrátila k původnímu řešení. Možná právě toto se odrazilo na jejich formě a za mořem už nebyli tak dominantní jako v předchozích třech závodech, v Singapuru, Soči a Suzuce.

Zda právě návrat ke starým ráfkům nějakým způsobem ovlivnil výkonnost W09, není jasné. Nic se však nemění na skutečnosti, že byl tým poměrně rychlým opotřebováním pneumatik zaskočen.

„Byli jsme donuceni ke strategii dvou zastávek v boxech, protože určité věci nebyly na autě ideální,“ připouští Hamilton, jenž se potýkal s přehříváním a puchýřkovatěním pneumatik. „Když jsme do závodu vyjížděli, nevěděli jsme přesně, co nás čeká. Kdybychom bývali neměli ten problém, který jsme měli, nebylo by opotřebení pneumatik tak velké.“

Přesto Ferrari požadovalo před závodem v USA ohledně designu Mercedesu vysvětlení. FIA však neviděla potřebu se tím zabývat a oba týmy o tom pochopitelně informovala. Italové s výsledkem FIA nebyli spokojení a přemýšleli, že po závodě vznesou protest. Aby tomu Mercedes předešel, rozhodli se tedy vrátit ke staré verzi.

„Nemyslím si, že je vysvětlení nutné. To už jsme udělali. Každý ví, jak se k tomuto problému stavíme,“ uvedl Whiting pro Motorsport.com. Zároveň zdůrazňuje, že vždy se názory různí. Technická pracovní skupina by se měla při dalším sezení tímto tématem zabývat.

Sdílejte na:
Zavřít