Max Verstappen prohlásil, že nový monopost Red Bullu pro sezónu 2024 bude vypadat „úplně stejně“ jako loni. Čekalo se, že pravdu se dozvíme 15. února při oficiálním představení, ale nyní se objevily záběry, na kterých je vidět vůz RB20 během filmovacího dne na Silverstonu. Podle nich se zdá, že Verstappenovo prohlášení je pravdivé.
Nový monopost RB20 pro letošní sezónu se v úterý, dva dny před oficiálním představením, proháněl po trati na Silverstonu během filmovacího dne.
Max Verstappen již dříve fanouškům prozradil, jak bude RB20 vypadat, v rámci živého vysílání spolu se závodním esportovým týmem Redline na platformě Twitch uvedl: „Jo, bude vypadat úplně stejně.“ Jeden z jeho přátel to následně okomentoval: „No ne, všichni ostatní, kteří už svůj monopost odhalili, na něm nemají žádnou barvu, jen karbon,“ a vzápětí Nizozemec své tvrzení zopakoval: „Jo, říkám ti, že to bude vypadat úplně stejně.“
Verstappenovy výroky se zdají být pravdivé, jelikož byl se svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem spatřen, jak se v novém monopostu Red Bullu zúčastnil filmovacího dne na Silverstonu. Podle nových předpisů mohou týmy F1 před předsezónním testováním najezdit v rámci filmovacího dne 200 kilometrů.
🏎️ | Red Bull car spotted at Silverstone yesterday, could this be the RB20? 👀
[📸 | @Zacka765] #F1 pic.twitter.com/uYpNqoR57x
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024
🔎 | Different engine cover and front part of the floor🤔
Can't wait for more photos and videos of RB20 to spot more differences!#F1 pic.twitter.com/LbKbIskXQ2
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024
Adrian Newey prozradil, že kromě toho, že se lakování nápadně podobá loňskému modelu RB19, který zcela ovládl startovní rošt formule 1, navíc dodal, že se RB20 bude výrazně podobat svému předchůdci také pod karoserií.
V rozhovoru pro podcast Talking Bulls řekl: „Náš vůz je do značné míry třetí evolucí monopostu z roku 2022. Loňský vůz byl evolucí vozu z roku 2022. Jeho hlavním rysem byl samozřejmě běžný zimní vývoj, pokud jde o aerodynamiku, určité pochopení toho, co je třeba udělat s odpružením, abychom se pokusili vůz vylepšit, a snížení hmotnosti, protože s vozem z roku 2022 jsme se nikdy nevešli do hmotnostního limitu. Letošní monopost je třetí evolucí původního RB18. Co ovšem nevíme, jestli je třetí evoluce příliš konzervativní, zatímco ostatní dělali něco jiného? To se prostě neví.“