Finále sezóny v Abú Zabí dostalo nečekaně osobní rozměr. Tým McLaren totiž nastoupil s monopostem s unikátním lakováním, které vzniklo ve spolupráci s devíti fanoušky z různých zemí a nechyběl mezi nimi ani zástupce z České republiky. Speciální vizuál je výsledkem kampaně značky VELO „Live Your Fandom“ a vychází z osobních vzpomínek, symbolů a momentů, které fanoušci s týmem spojují.
Nešlo však jen o lakování vozu. „Race takeover“ sjednotil celý závodní víkend do jednoho fanouškovského motivu. Od kombinéz pilotů a obrazovek v paddocku až po garážovou grafiku. Abú Zabí se tak neslo ve znamení pocty komunitě, kterou McLaren označuje jako „Papaya Family“.
Projekt odstartoval v srpnu, kdy vybraní fanoušci z Velké Británie, Rumunska, České republiky, Mexika a dalších zemí zamířili do McLaren Technology Centre. Nahlédli do zákulisí týmu, sdíleli své zážitky se Zakem Brownem a setkali se i s Landem Norrisem. Během workshopu přetavili svou vášeň do symbolů a skic, ale tehdy ještě netušili, že právě pomáhají utvářet podobu monopostu pro závěrečný závod sezóny.
Výsledný design pracoval se sérií ikon, z nichž každá reprezentovala konkrétní fanouškovský příběh. Objevil se například motiv „Papaya Family“ nebo „Forever Forward Friendship Bracelet“, inspirovaný náramkem od fanouška a zdůrazňující, jak fanouškovství spojuje lidi napříč světem. Nechyběly ani odkazy na sportovní milníky, například „Home Wins“ (vítězství v Bahrjanu a v Silverstone, kde má tým druhý domov pozn. red.), připomínka 200. vítězství z Velké ceny Maďarska letošního roku či motiv „Fastest Pitstop“ odkazující na nejrychlejší zastávku sezóny 2025 v čase 1,91 sekundy.
Zástupce společnosti BAT Luca Angiolillo k projektu uvedl: „VELO věří v podporu autentického sebevyjádření, a co může být lepší než doslova přenést vášeň globální fanouškovské základny týmu McLaren na vůz MCL39. Tento spoluvytvořený design je dokonalým ztělesnění naší kampaně ‚Live Your Fandom‘. VELO je hrdé, že může oslavovat zážitky, které fanouškům umožňují vyjádřit jejich jedinečné fanouškovství v rámci komunity.“
Zdroje článku:
Tisková zpráva VELOFormule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.
SvětFormule.cz