
Max Verstappen odhalil bližší podrobnosti o svém testu vozu GT3 na nürburgringském Nordschleife, ve kterém soutěžil pod pseudonymem „Franz Hermann“ během oficiálního testu vytrvalostní série na Nürburgringu.
Čtyřnásobný šampion formule 1 řídil vůz Ferrari 296 GT3 týmu Emil Frey Racing, který švýcarská stáj obvykle nasazuje v sérii DTM. Jedním z jezdců týmu je i Verstappenův chráněnec Thierry Vermeulen.
Šíří se zvěsti, že Verstappen byl rychlý hned od začátku, a když se ho zeptali, zda překonal rekord nejrychlejšího kola v kategorii NLS GT3, který drží norský jezdec Christian Krognes s časem 7:49,578, Nizozemec potvrdil, že je to pravda.
„Požádali mě o falešné jméno, tak jsem řekl, ať je co nejvíc německé,“ řekl Verstappen o své volbě závodit pod jménem Franz Hermann. „Pak nejste na startovní listině. Jinak by se lidi probudili v osm ráno a viděli by tam moje jméno. Věděl jsem, že jakmile tam budu, lidi si mě všimnou. To je normální. Ale aspoň jsem nebyl na startovní listině. Takže alespoň v osm, devět ráno byl docela klid.“
„Byl jsem rychlejší než rekord kola NLS GT3, ale nejel jsem tam proto, abych ukázal, že můžu překonat rekord nebo něco podobného. Prostě jsem si to užíval a společně s týmem se učil trať,“ vysvětlil Verstappen.
Dodal, že test nebyl o tom, aby něco dokazoval svým rychlým kolem, ale aby mohl pomoci týmu Emil Frey připravit se na možný budoucí start. Nizozemec navíc poznamenal, že mu to pomůže seznámit se s německým okruhem pro případ, že by se v budoucnu chtěl zúčastnit 24hodinového závodu na Nürburgringu.

Zdroj obrázku: Max Verstappen
„Ani Emil Frey na okruhu předtím nebyl, takže i pro ně je snem tam jet 24hodinovku,“ dodal Nizozemec. „Prostě jsme si to užili a postupně se dostávali do tempa. Měli jsme i štěstí na podmínky, protože bylo opravdu hezky a slunečno. To je skvělé, když to takhle vyjde.“
„Do budoucna bych si to chtěl zkusit. Právě proto dělám tyhle věci – abych se trochu připravil a získal nějaké zkušenosti, abych to pak už nemusel dohánět. Je to moje vášeň. Letos také spolupracuji s GT3 týmem, chci získat víc informací i pro sebe. A nakonec, je to přece můj volný čas.“
Verstappen by musel získat povolení DMSB, aby mohl závodit na Nordschleife. Pokud by chtěl závodit s vozy třídy GT3, pravděpodobně by to znamenalo, že by si musel projít jednotlivými kategoriemi – ledaže by dostal zvláštní výjimku.
Odhadl, že před příjezdem na legendární okruh najel v simulátoru tisíce kol, aby trať dokonale znal, a při samotné jízdě ve Ferrari už jen posuzoval úroveň přilnavosti.

Zdroj obrázku: Max Verstappen
„Opravdu jsem tam najel tisíce kol,“ dodal nizozemský závodník. „Takže pro mě, když jsem tam ve skutečnosti dorazil, to bylo hlavně o tom poznat na některých místech úroveň přilnavosti nového asfaltu a pak taky přilnavost samotného auta.“
„Samozřejmě, některá svodidla jsou tu a tam trochu upravená. Nejdůležitější ale je, že přesně víte, kam jedete. A to já už věděl.
Zároveň jsem si to tam ale hodně užil. Bylo to testování, takže jste přece jen trochu uvolněnější.“
Byl to celodenní provoz se všemi auty, odtahovkami, prostě vším. Ale provoz byl v pohodě. Není to pro mě nic nového. V simulátoru je to podobné, když tam máte pomalejší kategorie.“
„Musíte si na to zvyknout, vědět, kde se dá předjet a kde ne. Taky nechcete jet moc mimo ideální stopu. Ale byla to zábava a moc jsem si to užil.“