Fin má před sebou posledních šest závodů s Ferrari. Bude to mít „na háku“ nebo bude poslušně poslouchat příkazy z boxové zídky?
Na začátku září bylo oznámeno, že Kimi Räikkönen odchází z Ferrari k Sauberu, se kterým podepsal dvouletý kontrakt. Jeho novým týmovým kolegou bude člen jezdecké akademie Ferrari, talentovaný Ital Antonio Giovinazzi.
„S tím si hlavu nedělá. Nejdřív chci dokončit tuhle sezonu,“ odpověděl rodák z Espoo na otázku, co si o volbě stáje z Hinwilu myslí. „Potom budu přemýšlet o roce 2019. Mě je beztak jedno, kdo vedle mě jezdí.“
Poté, co je jasné, že ve Ferrari už nemá co ztratit, je otázkou, jestli bude jezdit na vlastní pěst a nebude poslouchat příkazy týmu, nebo bude za „poslušňáka“. Z reakce Räikkönena se však dá mezi řádky vyčíst, jak to skutečně bude: „Máme jistá pravidla. Al také je jasné, že jestli chceme vyhrát titul, musíme dojíždět na předních pozicích s oběma auty. Postup přitom zůstává pořád stejný: Snažíme se z každého nasazení dostat to nejlepší.“
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
In Russia. Photo: @calloalbanese
Ein Beitrag geteilt von Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) am Sep 27, 2018 um 8:34 PDT
Byť se osmatřicetiletý závodník na trať na olympijském stadionu rád vrací, tak je pro něj jistým způsobem „zvláštní“. Zejména z toho důvodu, že kvůli tamnímu asfaltu mají pneumatiky extrémně dlouhou životnost.
„V posledních letech jsme tady zažili pár opravdu fádních závodů,“ okomentoval Räikkönen, jehož nejlepším umístěním je třetí místo z loňské Grand Prix. „Vězí to v tom, že povrch trati není pro pneumatiky žádným problémem. Dříve tu vydrželi věčnost. Když nemáte žádné opotřebení pneumatik, potom můžete jezdit víceméně stejně rychle a nepředjíždí se. Jsem plný očekávání, až uvidím, jaký dopad bude mít prodloužená DRS zóna.“
„Soči je zvláštní trať. Musíte jezdit velmi opatrně a najít dobrý rytmus. Když tu útočíte až moc, nejste rychlejší, nýbrž pomalejší. Okruh mám rád,“ uzavřel Iceman.