Leclerc vysvětlil, proč pustil Péreze v závěru VC Abú Zabí

Leclerc vysvětlil, proč pustil Péreze v závěru VC Abú Zabí

Charles Leclerc vysvětlil taktiku, kvůli které v závěrečných fázích Velké ceny Abú Zabí přenechal svou druhou pozici Sergiu Perézovi, a také přiblížil souboj o první příčku s Maxem Verstappenem v úvodu závodu.

Vzhledem k tomu, že týmový kolega Carlos Sainz byl mimo bodované pozice, Ferrari potřebovalo, aby Sergio Pérez sesadil George Russella z pódiových míst, aby předstihli Mercedes v pořadí konstruktérů.

Přestože Pérez Russella předjel, za předchozí střet s Landem Norrisem dostal pětisekundovou penalizaci, takže se Leclerc rozhodl nechat Mexičana projet. Jezdci Red Bullu se však nepodařilo získat pět vteřin na Russella, čímž se v závěru propadl na čtvrté místo a Mercedes porazil Ferrari v souboji o druhé místo v Poháru konstruktérů o pouhé tři body.

Leclerc ke svému rozhodnutí přenechat pozici mexickému jezdci řekl: „Všechno to bylo v posledních minutách, protože Checo (Sergio Pérez – pozn. red.) měl pětisekundovou penalizaci. Museli jsme mu nějak pomoci, aby dojel před Georgem (Russellem – pozn. red.) s těmi pěti sekundami. Snažil jsem se mu poskytnout DRS a slipstream, ale to bohužel nestačilo. Škoda jen, že jsme skončili třetí v Poháru konstruktérů. To je to jediné, na čem mi v závěru sezony záleželo, a toho jsme nedosáhli.“

Leclerc, který startoval z druhého místa, se hned po startu dostal do lepší pozice než Max Verstappen, jenž startoval z prvního místa, a v prvním kole závodu se snažil dostat na vnitřní stranu. Nizozemec však pokusy závodníka Ferrari v první i šesté zatáčce odrazil a Monačan přiznal, že nechtěl ztrácet čas v souboji s pozdějším vítězem závodu.

„Samozřejmě jsem se chtěl pokusit získat to první místo, ale také víme, že v závodě nám oproti nim chybělo určité tempo. Takže i kdybych tam Maxe (Verstappena – pozn. red.) předjel, pravděpodobně by mě o tři nebo čtyři kola později zase předjel. A na konci bylo mým cílem pouze porazit Mercedes, takže jsem nechtěl ztratit příliš mnoho gumy z pneumatik a také času s Maxem. Ale jo, byla to zábava,“ připustil monacký jezdec.

Leclerc se rozhodl neopakovat obranu Lewise Hamiltona proti Nicu Rosbergovi, kterou Brit použil v závodě o titul mistra světa v roce 2016, tím, že by zdržel Russella v úzkém závěrečném sektoru, což pilot Mercedesu ocenil.

„Na konci to bylo s Checem (Sergiem Pérezem – pozn. red.) těsné, myslel jsem, že mě bude Charles (Leclerc – pozn. red.) brzdit, ale patří mu respekt za to, že to zvládl čistě. Druhé místo pro mě znamená strašně moc. V továrně, Brackley, Brixworthu je tolik lidí, kteří tvrdě pracovali, abychom toho dosáhli. Byla to opravdu náročná sezóna. Několikrát jsem letos zklamal, takže jsem rád, že jsem to dnes dovezl do cíle,“ komentoval Russell.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →