Charles Leclerc tvrdí, že boj o vítězství s Red Bullem v Las Vegas nezvýšil jeho sebevědomí na Velkou cenu Abú Zabí. Formě Ferrari prý napomohly jedinečné podmínky na trati ve městě hříchů.
Monopost Ferrari SF-23 se v Las Vegas ukázal jako vůz, kterému svědčí vysokorychlostní tratě. Charles Leclerc a jeho týmový kolega Carlos Sainz se v kvalifikaci dokázali dostat na první dvě přední pozice na startovním roštu. Carlos Sainz se ale kvůli penalizaci za výměnu pohonné jednotky propadl o deset míst.
V závodě se monacký pilot pustil do boje s Red Bullem a zdálo se, že má na to, aby získal své první vítězství v letošní sezóně, než ho špatně načasovaný safety car nechal na holičkách z hlediska životnosti pneumatik.
Přestože jeho konečné druhé místo, které získal v posledním kole, když předjel Sergia Péreze, bylo skvělým výsledkem, Charles Leclerc si je vědom speciálních okolností, které výkonu napomohly. Dle něj největším faktorem byly jedinečné nízké teploty v Las Vegas, které znamenaly spíše drolení pneumatik než jejich tepelnou degradaci.
Proto si myslí, že návrat k normálnějším podmínkám v Abú Zabí, které jsou pro pneumatiky také poměrně intenzivní, bude pro Ferrari opět těžký. O formě z Las Vegas řekl: „Myslím, že to hodně vypovídá o našem voze, a to v podmínkách, které jsou jako nikde jinde. Bylo tam velmi chladno a myslím, že přehřívání nebyl takový problém. Spíš šlo o drolení a snahu udržet ty pneumatiky v teplotách, a v tom jsme docela dobří.“
„Ale kdykoli je tepleji, bojujeme s tím víc. Takže mi to nedává větší sebevědomí do budoucna, protože v Abú Zabí to bude úplně jiné než v Las Vegas. Na druhou stranu je vždycky příjemné zažít skvělý víkend. A myslím, že jsme se také hodně naučili do budoucna. Takže ano, celkově to byl dobrý víkend.“
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur se domníval, že výkyvy ve formě jednotlivých týmů jsou dány způsobem, jakým vozy hospodaří s pneumatikami, a tím se vysvětluje, proč některé vozy v Brazílii tolik bojovaly, ale v Las Vegas byly lepší.
„Když se podíváte na Mercedes, v Brazílii nebyl absolutně nikde, co se týče správy pneumatik, a další víkend zajel slušný závod. Trať od trati, směs od směsi, to je jiný příběh. Podmínky v Las Vegas byly v porovnání se zbytkem sezóny poměrně chladné a my jsme měli dobrý management. Ale myslím, že to opravdu nebyl případ posledního závodu, ale několika závodů zpět. Vždycky je to na hraně managementu pneumatik.“