Liam Lawson přiznal, že je opravdu překvapený tím, že ho viní z incidentu při Velké ceně Mexika, kdy během závodu málem přejel dva traťové maršály, kteří právě odklízeli úlomky ze středu trati.
Novozélanďan se po zástavce v boxech ve 3. kole vrátil na okruh Autódromo Hermanos Rodríguez, kde narazil na dva traťové maršály, kteří zrovna odstraňovali úlomky uprostřed trati.
Lawson s úžasem vykřikl do rádia, že je mohl „ku**a zabít“, a incident následně přiměl FIA zahájit vyšetřování po skončení závodu. Situace vyvolala rozruch a mexická motorsportová federace z něj vinila právě Lawsona.
FIA po vyšetření zbavila Lawsona viny
FIA však rychle Novozélanďana očistila od jakéhokoli pochybení, a tím byla situace prakticky vyřešena. I přesto byl Liam Lawson před Velkou cenou São Paula ohledně této situace neustále dotazován, ale věří, že důkladné vyšetření nyní vyřešilo všechny nejasnosti.
„Byl jsem hodně překvapený,“ řekl médiím včetně Motorsport Week. „Myslím, že prohlášení FIA bylo velmi jasné a přesné. Nemusím vlastně říkat nic víc než to, co bylo uvedeno v něm.“
„Vše bylo pečlivě prošetřeno – především důvody, proč se maršálové ocitli na trati, a také všechno, co jsem udělal v autě, abych zpomalil a vyhnul se jim a zvolil úplně jinou závodní stopu než jakou jsem používal během celého víkendu. Ale ano, byl jsem neskutečně překvapený a pořád jsem.“
Lawson prozradil, že se mu FIA po závodě omluvila a uvedl, že to bylo způsobeno špatnou komunikací.
„Povídal jsem si s nimi a opravdu jsem to ocenil,“ řekl jezdec týmu Racing Bulls. „Rozumím tomu, že ve sportu existuje obrovské množství proměnných, a tyto situace, i když se nesmí opakovat, by se vůbec neměly stávat.“
„Vždy je tu možnost, že se něco podobného stane. Hlavní je, že byla přijata opatření, aby se takové situaci v budoucnu předešlo. S tím jsem neměl žádný problém. Jedinou potíží bylo to prohlášení, ve kterém se mě snažili obvinit, že jsem něco udělal.“
Lawson zdůraznil, že hlavní starostí byla bezpečnost maršálů, nikoli jeho závodní výkon
V jeho mysli samotný incident převážil nad tím, že o kolo později odstoupil ze závodu. „V tu chvíli jsem byl více znepokojený tím, že ti dva chlapi přímo přede mnou běželi přes trať,“ řekl.
„Vůbec jsem nevěděl, kterým směrem se vydají, a snažil jsem se co nejméně měnit směr, aby se nevyděsili a nezměnili směr běhu. To bylo to, nad čím jsem v ten moment přemýšlel. Každopádně jsme měli hodně poškozené auto, a nijak to náš závod neovlivnilo.“
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?
SvětFormule.cz