Max Verstappen opět získal pole position v Austinu

Max Verstappen opět získal pole position v Austinu

Max Verstappen s přehledem získal pole positon, druhý se umístil Lando Norris a třetí byl Charles Leclerc. Nizozemec nestihl vjet do finálního pokusu a i přesto získal pole position.

I na podruhé je v Austinu krásně – teplota vzduchu 33°C, teplota tratě je 47°C a na rozdíl od sprintu fouká méně, okolo 7 km/h. Lance Stroll si ze sprintu nese za kolizi penalizaci 5 míst na start závodu.

Q1

14 minut a 51 sekund před koncem Q1 aktivovány červené vlajky! Isack Hadjar havaroval. Několik jezdců ještě ani nevyjelo na trať a kvalifikace už je přerušena. Francouz nezkrotil v zatáčce číslo 6 monopost, utrhla se mu zadní část vozu a následně byl pasažérem. U pilota Racing Bulls zastavil medical car, protože přetížení během havárie bylo přes 25 G.

Jakmile bylo oznámeno, kdy se kvalifikace obnoví, všichni piloti vyjeli z garáží a čekali na konci boxové uličky. A to přesto, že do restartu zbývaly 3 minuty. Nikdo prozatím neměl zajeté měřené kolo.

Prvním pilotem, který zajel čas, byl Nico Hülkenberg a následoval ho jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto.

Překvapivě velmi dobré kolo zajel Charles Leclerc, který se posunul na první místo.

7 minut před koncem Q1 byl pod tlakem Lando Norris, který neměl zajetý čas, protože udělal chybu v prvním sektoru a byl mimo trať. Brit nezajel do boxů, protože měl natankováno více paliva a nachystal se na další pokus. Pilot McLarenu tlak ustál a posunul se na sedmou pozici.

George Russell vystřídal na první pozici Charlese Leclerca. Ani Max Verstappen se nenechal zahanbit a přebral si minutu před koncem první části kvalifikace nejrychlejší čas.

V první části kvalifikace skončili: Gabriel Bortoleto, Esteban Ocon, Lance Stroll, Alex Albon a Isack Hadjar.

Lance Stroll doplatil na traťové limity a Alex Albon prvně zajel vynikající osmý nejrychlejší čas než mu komisaři taky smazali čas – konkrétně se pilot Williamsu provinil v zatáčce číslo 15.

Q2

Opět se vytvořila zácpa po začátku druhé části kvalifikace.

Max Verstappen opět zajel nejrychlejší kolo.

V Q2 vypadli: Nico Hülkenberg, Liam Lawson, Júki Cunoda, Pierre Gasly a Franco Colapinto. Několika pilotům byly smazány časy, ale pořadí to neovlivnilo.

Q3

I na potřetí vznikla zácpa v boxech.

Pořadí po prvních pokusech: Verstappen, Norris, Russell, Antonelli, Bearman, Sainz, Piastri, Alonso, Hamilton a Leclerc. Nizozemec byl rychlejší o necelé 4 desetiny sekundy.

Proč jezdci Ferrari jsou až na spodních příčkách top 10? Lewis Hamilton probrzdil do první začátky a Charles Leclerc v nájezdu do rychlého kola převedl ukázkové hodiny na výjezdu z poslední zatáčky.

Max Verstappen nestihl včas vjet do finálního měřeného pokusu! Musel uhnout ve třetím sektoru Charlesu Leclercovi, který byl v měřeném kole. Nizozemec ale i tak získal pole position!

Pořadí
Jezdec
Tým Čas
1
Max Verstappen
Red Bull 1:32.510
2
Lando Norris
McLaren 1:32.801
3
Charles Leclerc
Ferrari 1:32.807
4
George Russell
Mercedes 1:32.826
5
Lewis Hamilton
Ferrari 1:32.912
6
Oscar Piastri
McLaren 1:33.084
7
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes 1:33.114
8
Oliver Bearman
Haas 1:33.139
9
Carlos Sainz
Williams 1:33.150
10
Fernando Alonso
Aston Martin 1:33.160
11
Nico Hülkenberg
Stake 1:33.334
12
Liam Lawson
Racing Bulls 1:33.360
13
Júki Cunoda
Red Bull 1:33.466
14
Pierre Gasly
Alpine 1:33.651
15
Franco Colapinto
Alpine 1:34.044
16
Gabriel Bortoleto
Stake 1:34.125
17
Esteban Ocon
Haas 1:34.136
18
Lance Stroll
Aston Martin 1:34.540
19
Alexander Albon
Williams 1:34.690
20
Isack Hadjar
Racing Bulls

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *