Mokrou kvalifikaci v Las Vegas ovládl Norris před Verstappenem

Mokrou kvalifikaci v Las Vegas ovládl Norris před Verstappenem

Mokrou kvalifikaci v Městě hříchu ovládl Lando Norris před Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem. Překvapením byl Lewis Hamilton, který nedokázal postoupit z Q1 a do závodu odstartuje z posledního místa.

Shrnutí článku

V Las Vegas hustě pršelo. Teplota vzduchu byla 11°C a teplota tratě 12°C.

Q1

Jezdci Aston Martinu nic neriskovali a rovnou nasadili pneumatiky do mokrých podmínek, ostatní obuli pneumatiky to přechodných podmínek. Lando Norris reportoval, že tým má dávat pozor na Lance Strolla a Fernanda Alonsa z důvodu toho, že pneumatiky do mokrých podmínek by mohly fungovat lépe.

Několik dalších jezdců zvolilo pneumatiky do mokrých podmínek a dá se předpokládat, že modré pneumatiky piloti budou jezdci využívat více než si mysleli. To se později potvrdilo, když celé startovní pole přezulo pneumatiky do mokrých podmínek.

Rozdíl v časech na kolo byl přes 30 sekund vůči suchým podmínkám. Jezdci zároveň bojovali s viditelností. Několikrát zavlály na krátko žluté vlajky, jak jezdci byli mimo trať.

Několik časů bylo smazáno za překročení traťových limitů – na to prozatím doplácel Charles Leclerc, který byl 5 minut před koncem stále bez času. Monačan se viditelně trápil. Zároveň ve stejný čas přestalo pršet na některých částích okruhu.

Nikdo v posledních dvou minutách si nemohl být jistý postupem, protože trať se neustále vyvíjela.

Minutu před koncem Oliver Bearman nedokázal dobrzdit a narazil do bariéry přední části monopostu, ale mohl pokračovat. Alex Albon si urazil pravé přední kolo v předposlední zatáčce, ale dokázal dojet do boxů, takže piloti stále měli šanci zrychlit. Lewis Hamilton vypadl v Q1 a do závodu odstartuje z posledního místa!

V první části kvalifikace vypadli: Alex Albon, Andrea Kimi Antonelli, Gabriel Bortoleto, Júki Cunoda a Lewis Hamilton.

Q2

Prvním pilotem, který čekal na konci boxové uličky, byl Lando Norris. A to do startu Q2 zbývalo něco přes 3 minuty. Oliver Bearman měl štěstí, že po kolizi s bariérou musel vyměnit jen přední křídlo, takže kvalifikace pro něj stále pokračovala.

Opět několikrát na krátko zavlály žluté vlajky během druhé části kvalifikace, protože několik pilotů bylo mimo trať.

6 minut před koncem obul Lance Stroll pneumatiky do přechodných podmínek.

Zatáčka číslo 14 byla stále riskantní a několik pilotů bylo zde mimo trať.

Risk se Kanaďanovi nevyplatil a nedokázal na intermediálkách se zlepšit a tak vypadl v Q2.

Do závěrečné části kvalifikace nepostoupili: Nico Hülkenberg, Lance Stroll, Esteban Ocon, Oliver Bearman a Franco Colapinto.

Q3

Všichni nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Charles Leclerc svůj druhý pokus musel odepsat, protože byl dlouhý v zatáčce číslo 14 a byl mimo trať.

Na provizorním pole position 5 minut před koncem byl Oscar Piastri. 2 minuty před koncem ho překonal Lando Norris. Carlos Sainz na konci kvalifikace se dostal na chvíli na první pozici, protože ho následně překonal o 39 tisícin sekundy Max Verstappen.

Lando Norris svým závěrečným pokusem byl rychlejší o 323 tisícin sekundy než čtyřnásobný mistr světa a získal pole position!

Pořadí
Jezec
Tým Čas
1
Lando Norris
McLaren 1:47.934
2
Max Verstappen
Red Bull 1:48.257
3
Carlos Sainz
Williams 1:48.296
4
George Russell
Mercedes 1:48.803
5
Oscar Piastri
McLaren 1:48.961
6
Liam Lawson
Racing Bulls 1:49.062
7
Fernando Alonso
Aston Martin 1:49.466
8
Isack Hadjar
Racing Bulls 1:49.554
9
Charles Leclerc
Ferrari 1:49.872
10
Pierre Gasly
Alpine 1:51.540
11
Nico Hülkenberg
Stake 1:52.781
12
Lance Stroll
Aston Martin 1:52.850
13
Esteban Ocon
Haas 1:52.987
14
Oliver Bearman
Haas 1:53.094
15
Franco Colapinto
Alpine 1:53.683
16
Alexander Albon
Williams 1:56.220
17
Andrea
Kimi Antonelli
Mercedes 1:56.314
18
Gabriel Bortoleto
Stake 1:56.674
19
Júki Cunoda
Red Bull 1:56.798
20
Lewis Hamilton
Ferrari 1:57.115

Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?

👉 Manuál F1 | Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *