
Kvalifikaci na Velkou cenu Španělska F3 opanoval Rafael Camara. Lídr šampionátu se po nepovedené zastávce v Monaku opět dostal do tempa a s velkým náskokem si dojel pro pole position.
Do kvalifikace na Velkou cenu Španělska F3 zasáhli dva noví piloti. V týmu Hitech TGR nahradil Dufka mexický závodník Jesse Carrasquedo, který by měl ve formuli 3 absolvovat závodní víkendy v Barceloně a v Rakousku. Nováčkem na roštu je také Jose Garfias, který nahrazuje v týmu AIX Racing zraněného Hedleyho.
Po úvodních rychlých pokusech byl na čele pořadí Tuukka Taponen, měl však jen minimální náskok před Inthraphuvasakem. Na třetí pozici se držel Wharton. Lídr šampionátu Rafael Camara byl na 5. pozici, hodně času ztratil při velkých korekcích ve svém rychlém kole.
Do problémů se dostal Charlie Wurz, který projel kačírkem. Ugochukwu dokonce chvíli zastavil na trati po roztočení. Bez měřeného kola byli Tsolov, Lacorte, Domingues i Tramnitz, tito jezdci porušili během svého rychlého pokusu za hranou a nevešli se do traťových limitů.
Během nájezdu na trať pro další rychlá kola bylo v boxové uličce rušno, některé monoposty byly nebezpečně vypuštěny do rychlé dráhy a nejspíš se tyto incidenty budou řešit ještě po závodě.
Tsolov poskočil díky pěknému kolu na 4. pozici. Velmi solidní čas zajel Camara, který měl tři fialové sektory a ocitl se v čele s náskokem přes tři desetiny. Giusti zajel také velmi hezké kolo a poskočil na 3. místo. Mimo záběry kamer se podařilo kolo i Van Hoepenovi, který byl druhý. Velmi vysoko se drželi všichni jezdci ART Grand Prix kromě Van Hoepena byl Wharton pátý a Taponen o pozici níže.
Třetí a poslední pokus čekal na všech 30 jezdců. Jako poslední vyrazil na trať Rafael Camara, který si byl svým náskokem poměrně jistý. Prvním vyzyvatelem byl Tsolov, který už v prvním sektoru ztratil přes desetinu, na cílové čáře skočil na druhou pozici dvě desetiny za Camaru. Nael a Ramos předvedli pěknou kvalifikaci a polepšili si na pozici 4 a 5. Tramnitz své sektorové časy zlepšoval, ale poskočil pouze na 10. příčku. Velmi povedenou kvalifikaci nakonec zažili jezdci Van Amersfoort Racing, k Naelovi a Ramosovi se připojil sedmý Domingues.
Lacorte se během rychlého kola opět dostal do incidentu s jedním z jezdců AIX a nejspíš bude čelit hrozbě ztráty několika pozic. Do hlavního závodu odstartují z první řady Camara s Tsolovem, za nimi bude Van Hoepen a Nael. Do sprintu bude startovat z první řady Wharton a Stenshorne, za nimi Tramnitz a Taponen.
Pořadí
|
Jezdec
|
Tým
|
Čas
|
Ztráta
|
1
|
R. Câmara
|
TRIDENT
|
1:28.761
|
–
|
2
|
N. Tsolov
|
Campos Racing
|
1:28.977
|
+0.216
|
3
|
L. Van Hoepen
|
ART Grand Prix
|
1:29.106
|
+0.345
|
4
|
T. Naël
|
Van Amersfoort Racing
|
1:29.114
|
+0.353
|
5
|
S. Ramos
|
Van Amersfoort Racing
|
1:29.150
|
+0.389
|
6
|
A. Giusti
|
MP Motorsport
|
1:29.195
|
+0.434
|
7
|
I. Domingues
|
Van Amersfoort Racing
|
1:29.275
|
+0.514
|
8
|
N. Strømsted
|
TRIDENT
|
1:29.291
|
+0.530
|
9
|
T. Taponen
|
ART Grand Prix
|
1:29.295
|
+0.534
|
10
|
T. Tramnitz
|
MP Motorsport
|
1:29.327
|
+0.566
|
11
|
M. Stenshorne
|
Hitech TGR
|
1:29.339
|
+0.578
|
12
|
J. Wharton
|
ART Grand Prix
|
1:29.383
|
+0.622
|
13
|
N. León
|
PREMA Racing
|
1:29.390
|
+0.629
|
14
|
M. Boya
|
Campos Racing
|
1:29.432
|
+0.671
|
15
|
T. Inthraphuvasak
|
Campos Racing
|
1:29.433
|
+0.672
|
16
|
C. Voisin
|
Rodin Motorsport
|
1:29.442
|
+0.681
|
17
|
L. Sharp
|
Rodin Motorsport
|
1:29.465
|
+0.704
|
18
|
C. Wurz
|
TRIDENT
|
1:29.485
|
+0.724
|
19
|
B. Del Pino
|
MP Motorsport
|
1:29.515
|
+0.754
|
20
|
B. Benavides
|
AIX Racing
|
1:29.515
|
+0.754
|
21
|
B. Badoer
|
PREMA Racing
|
1:29.551
|
+0.790
|
22
|
C. Ho
|
DAMS Lucas Oil
|
1:29.627
|
+0.866
|
23
|
U. Ugochukwu
|
PREMA Racing
|
1:29.699
|
+0.938
|
24
|
J. Garfias
|
AIX Racing
|
1:29.716
|
+0.955
|
25
|
N. Lacorte
|
DAMS Lucas Oil
|
1:29.754
|
+0.993
|
26
|
R. Bilinski
|
Rodin Motorsport
|
1:29.860
|
+1.099
|
27
|
J. Carrasquedo
|
Hitech TGR
|
1:29.975
|
+1.214
|
28
|
N. Marinangeli
|
AIX Racing
|
1:30.026
|
+1.265
|
29
|
M. Zagazeta
|
DAMS Lucas Oil
|
1:30.156
|
+1.395
|
30
|
G. Xie
|
Hitech TGR
|
1:30.577
|
+1.816
|