
Ted Kravitz se domnívá, že Franco Colapinto a jeho místo ve formuli 1 je v ohrožení. Argentinský pilot by dle jeho slov nemusel být po letní přestávce pilotem formule 1. Proč a kdo by jej mohl nahradit?
V minulé sezóně byl Franco Colapinto super náhradníkem pro Williams. Nejprve nahradil Logana Sargeanta a získal body ve dvou ze svých prvních čtyř startů, ale následně zůstal bez sedačky pro rok 2025, jelikož Williams podepsal k Alexi Albonovi Carlose Sainze.
Alpine podalo Colapintovi pomocnou ruku, když ho výkonný ředitel Flavio Briatore v lednu podepsal jako rezervního pilota, aby zvýšil tlak na nováčka Jacka Doohana. Australanovi se však vstup do královny motorsportu příliš nevydařil. Po šesti odjetých závodech bez zisku bodů sáhla francouzská stáj k další změně. Alpine posadil do sedačky Colapinta a Doohan byl degradován na rezervního jezdce.
Colapinto však zatím také nezískal žádné body. Argentinci byla původně nabídnuta smlouva na pět závodů, Briatore se rozhodl s Colapintem vytrvat, ale zatím se mu to nevyplatilo.
Velká cena Belgie byla pro argentinského jezdce sedmým závodem v monopostu A525 a sedmým závodním víkendem bez bodů, když skončil na 19. místě. Zároveň se po závodu v Belgii začalo spekulovat, že by Alpine mohl ukázat na zkušenost a po zbytek ročníku angažovat Valtteriho Bottase. Uznávaný novinář ze světa formule 1 Ted Kravitz tvrdí, že Doohan je také jednou z možností.
Colapinto má před sebou určitě ještě závod na maďarském Hungaroringu, kde může zabojovat o místo v týmu Alpine. Na startovním roštu se postaví na 14. pozici a bude se snažit o nejlepší výsledek v letošní sezóně, jeho maximem jsou zatím dvě 13. místa z Monaka a Kanady.
Ted Kravitz říká, že je mu tohoto jezdce líto, protože věří, že Colapinto má lepší tempo, než jaké mohl předvést v monopostu A525.
„Franco Colapinto, no, nikoho ve formuli 1 by nepřekvapilo, kdyby Franco Colapinto nyní nebyl výrazně ohrožen. A to jak původním jezdcem Jackem Doohanem, tak potenciálně i Valtterim Bottasem. Argentinec dostal další šanci v Belgii a skončil devatenáctý, takže nezískal žádné body. Alespoň nehavaroval. Je mi Franca Colapinta opravdu líto. Vím, že může být rychlejší, ale momentálně prostě nemá v monopost žádnou důvěru. Uvidíme, co se v tomto ohledu stane v Maďarsku,“ popsal Kravitz.
Franco Colapinto, který se poprvé od závodního víkendu v Rakousku dostal do druhé části kvalifikace, komentoval, zda je to pro něj alespoň nějaká útěcha, protože se šíří zvěsti o jeho budoucnosti: „Ne, ani ne. Myslím, že nejlepší na tom je, že po Imole jsem poprvé našel určitou konzistenci s vozem a celkově se cítím o něco lépe v zatáčkách a při vjezdu do nich. Měl jsem s tím dost potíží, ale teď se cítím mnohem lépe, což je samozřejmě krok správným směrem. Ale ano, potřebujeme na tom ještě zapracovat a předvést lepší výkon.“
Formuli 1 čeká po závodním víkendu v Maďarsku každoroční letní přestávka. Rozhodnutí o budoucnosti Franca Colapinta by mohlo padnout ještě před dalším závodním víkendem, který se pojede na konci srpna v Nizozemsku.
F1 po Maďarsku vstoupí do každoroční letní přestávky a rozhodnutí o budoucnosti Colapinta by mohlo padnout ještě před návratem F1 koncem srpna na Velkou cenu Nizozemska.