Kevin Magnussen: Haas do Austinu jen přežívá

Kevin Magnussen: Haas do Austinu jen přežívá

Haas v Austinu představí svůj nejdůležitější balíček vylepšení této sezóny, se kterým začne určovat technický směr vozu na příští rok. Do té doby si je pilot Kevin Magnussen vědom toho, že americký tým bude v režimu přežití, takže neočekává, že by vůz byl v Kataru konkurenceschopný.

Ve Velké ceně Singapuru se týmu Haas podařilo získat bod, který může být v Poháru konstruktérů klíčový. Desáté místo bylo výsledkem nejen skvělého výkonu Kevina Magnussena, ale také dobré strategie, při níž tým maximálně využil příležitostí, které se mu během závodu naskytly. Naopak v Japonsku se tým musel vypořádat s tratí, která odhalila všechny slabiny vozu. Toho si byl Haas vědom již v předvečer závodu a tyto obavy se během zbytku víkendu potvrdily. Po komplikovaném závodu skončili piloti Haasu na čtrnácté a patnácté pozici.

Kevin Magnussen si je vědom toho, že Velká cena Kataru bude pro VF-23 nejspíš také náročná, ale pozornost obrací k Austinu, kam tým dorazí s velkým balíčkem vylepšení. Haas totiž přiveze vylepšení, které nejenže změní koncepci vozu, ale také přinesou důležité poznatky pro vůz následující sezóny. „Do Velké ceny USA jsme v režimu přežití. V Singapuru jsme s tímto vozem získali jeden bod. Takže ta trať našemu vozu vyhovovala více. Vždycky jsou důvody k tomu, abychom ze sebe vydali to nejlepší, a to uděláme i v Kataru. Nikdy jsem tam nejel, ale je to velmi rychlá trať, svým způsobem trochu podobná Japonsku, s dlouhými a rychlými zatáčkami. Není to úplně naše trať.“

Günther Steiner, šéf týmu Haas, trvá na tom, že si z Velké ceny Japonska přesto mohou odnést něco pozitivního. „Víme, jak na tom jsme, a myslím, že jsme udělali to nejlepší s tím, co máme. Zastávky v boxech byly velmi dobré, nejlepší v tomto roce, a udělali jsme jich pět.“ Zajímavostí je, že Haas v závodu absolvoval devátou a desátou nejrychlejší zastávku v boxech a byl zařazen do speciálního žebříčku věnovanému rychlým zastávkám v boxech.

„Samozřejmě jsme se s Nicem (Hülkenbergem – pozn. red.) snažili udělat tři zastávky, protože neměl dvě sady tvrdých pneumatik a se dvěma zastávkami to nešlo. Dělali jsme, co jsme s vozem mohli. A myslím, že jsme se nakonec dostali velmi blízko k AlphaTauri a Kevin (Magnussen – pozn. red.), nebýt incidentu způsobeného kontaktem se Sergiem Pérezem, s nimi možná mohl bojovat. Ale nakonec víme, jak na tom jsme. A doufáme, že balíček bude v Austinu fungovat. A pokud nebude fungovat, alespoň se něco naučíme pro příští rok.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše. Kromě formule 1…

Další články autora →