
Pierre Gasly přiznal, že závodění ve Spa je pro něj velmi zvláštní – na jednu stranu je nadšený z jízdy na trati, ale na druhou ho tíží vzpomínky na smrtelnou nehodu Anthoina Huberta.
Návrat na belgickou trať Spa-Francorchamps je pro Pierra Gaslyho vždy plný emocí, obav i vzpomínek, které by nejraději nikdy neměl. Právě zde v roce 2019 tragicky zahynul jeho blízký přítel a kolega Anthoine Hubert, když se stal obětí hromadné nehody během druhého kola hlavního závodu Formule 2. Následkům těžkých zranění tehdy podlehl.
Při průjezdu zatáčkou Eau Rouge a směrem k Raidillon ztratil Giuliano Alesi kontrolu nad svým vozem Trident a narazil do bariér. Anthoine Hubert se mu snažil vyhnout, když ostatní zpomalovali, ale narazil do Tridentu a přišel o přední křídlo.
Po nárazu do bariéry z pneumatik ho setrvačnost vrátila zpět směrem k trati, i když zůstal v únikové zóně. V tu chvíli do něj prudce narazil Juan Manuel Correa, který kvůli poškození svého vozu Charouz nemohl efektivně řídit.
Závod byl okamžitě přerušen červenou vlajkou a Hubert i Correa byli převezeni do zdravotního střediska na okruhu. Francouz však svým zraněním podlehl. Correa utrpěl těžká zranění nohou a byl transportován do nemocnice.
Byl to okamžik, který změnil Gaslyho pohled na okruh Spa-Francorchamps.
„Je to nádherná trať,“ řekl jezdec Alpine o Spa, když mluvil s médii, před víkendem Velké ceny Belgie. „Vždycky to byla jedna z mých nejoblíbenějších. První vítězství v monopostu jsem tu získal ve formuli 4.“
„Vždycky jsem se sem těšil, každý rok, po všechny ty roky. Ale od roku 2019 se něco změnilo – samozřejmě výrazně, co se týče pocitů a emocí, které mám, když sem přijedu. Je to vždycky takový zvláštní mix. Nedá se to úplně popsat – mezi nadšením z toho, že jsem zpátky na trati, a vzpomínkami, které jsou s tím neodmyslitelně spojené. Ale nakonec se to snažím využít jako zdroj síly – čerpat z toho sílu a energii navíc. Je to zajímavé.”
„Pokaždé, když se sem vrátím, mám v hlavě obrazy, které bych raději nikdy neviděl. Ale teď je to realita. Snažím se všechny tyhle pro mě trochu zvláštní emoce využít pozitivně – jako sílu.“

© Pierre Gasly
Sekvence Eau Rouge–Raidillon zaznamenala další vážné nehody i v roce 2022, kdy Lando Norris havaroval během kvalifikace. V téže sezóně došlo také k děsivé hromadné nehodě šesti vozů při kvalifikaci ženské série W Series.
O rok později si trať vyžádala další život – osmnáctiletého Dilana van’t Hoffa, který se stal obětí hromadné kolize během deštivého závodu šampionátu Formula Regional European Championship.
Spa následně upravilo únikové zóny v kombinaci zatáček Eau Rouge a Raidillon a rozšířilo je na obou stranách.
Gasly se však obává, že to nemusí stačit k tomu, aby se zabránilo další vážné nehodě, zejména za deště.
„Myslím, že za ta léta se tahle zatáčka změnila v tom smyslu, že s letošními vozy za sucha na ni lidé sice hledí s respektem, ale je vlastně dost jednoduchá,“ řekl.
„Když ale přijde déšť, pak se z ní stává jedna z nejnáročnějších zatáček celé sezóny. Takže hodně záleží na podmínkách, myslím, že momentálně je to právě o tom. A s ohledem na předpisy pro příští rok, kde dojde ke ztrátě přítlaku, se z ní pravděpodobně znovu stane velmi zrádná zatáčka.“
„Záleží to na té tenké hranici mezi tím, kdy je zatáčka velmi jednoduchá – kdy vlastně ani nepotřebuješ velkou únikovou zónu, protože ji projedeš klidně jednou rukou – a tím, kdy ji jedeš za mokra rychlostí 300 km/h, a je velmi pravděpodobné, že ztratíš kontrolu nad vozem a dojde k velké, velké nehodě.“
„To pak dělá celý ten problém složitým – hlavně co se týče únikových zón a toho, co tam v tu chvíli vlastně je.“