Kdo bude příští rok na špici? Wolff doufá, že Mercedes a Ferrari

Kdo bude příští rok na špici? Wolff doufá, že Mercedes a Ferrari

V příštím roce nás čeká nová éra sportovních i technických pravidel ve formuli 1. V paddocku je neveřejným tajemstvím, že nejsilnějším týmem by od příštího roku měl být Mercedes. Jeho šéf Toto Wolff by si přál, aby monoposty německé automobilky bojovaly o příčky nejvyšší proti Ferrari.

V příštím roce královnu motorsportu čeká největší změna pravidel za posledních 10 let. Skončí nám systém DRS a nastoupí systém aktivní aerodynamiky, pneumatiky Pirelli budou mít menší rozměry a nové monoposty budou zjednodušeně řečeno kratší, užší a také lehčí.

Hlavní novinkou ale bude nová generace motorů. Od roku 2026 bude formule 1 jezdit na stoprocentně udržitelné palivo a samotný výkon pohonných jednotek bude z poloviny na spalovacím motoru a z druhé poloviny na baterii.

Šéf Mercedesu Toto Wolff byl dotázán, jaké očekává v příštím roce rozložení sil na čele startovního pole.

Očekávám velice konkurenceschopné Ferrari, a Honda již ukázala, jak silná je, od jejich spojení s Aston Martinem očekávám hodně,“ řekl Wolff deníku La Gazetto dello Sport.

Široká veřejnost očekává, že by Mercedes měl být od příštího roku vcelku dominantní. Kromě jiných ambiciózních projektů však proti sobě bude mít stáj z Brackley McLaren, který aktuálně nad továrním týmem Mercedesu dominuje.

Mercedes měl v současné éře pravidel problémů více než dost, to stejné se dá říci i o Ferrari. I přes nastalé problémy si ale rodák z Vídně myslí, že tyto tovární značky čekají v nejbližších letech světlejší zítřky.

Odpověď je jednoduchá: Ferrari. Sledovat souboje Ferrari a Mercedesu by bylo úžasné. Lewis a Charles proti Kimimu a Georgeovi, to by byly neuvěřitelné bitvy. Italský pilot proti italskému týmu, dokážete si to představit? Nemám pochyb o tom, že k tomuto souboji dojde, ať už příští rok nebo někdy v budoucnu. A až to zažijeme, bude to fantastické,“ pokračoval Rakušan ve svých predikcích na příští rok.

Wolff se na nová pravidla těší

Mercedes v letech 2014-2021 vyhrál 8 titulů konstruktérů v řadě. Tyto časy už jsou ale dávno pryč a od zavedení nových regulí v roce 2022 se německá automobilka ve formuli 1 trápí. V minulé sezóně se Mercedes umístil až na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů a šlo o nejhorší umístění tohoto týmu od roku 2012.

Podle spekulací to však vypadá, že v příštích letech by na tom stáj z Brackley měla být výrazně lépe. Toto Wolff doufá, že tomu tak v roce 2026 bude i přímo na trati.

Z pohledu Mercedesu jsem velmi rád, že tato éra vozů s přísavným efektem končí. Nové předpisy budou náročné, protože budou vyžadovat rozhodnutí o tom, kde během kola využít dostupnou energii. Bude se o nich diskutovat a budou kritizovány, to platí pro každý nový předpis ve formuli 1, ale postupem času budou přijaty,“ zamýšlí se Wolff nad tím, jak revoluční změnu přijme veřejnost.

Od té doby, co Red Bull odvolal Christiana Hornera, se začalo spekulovat také o budoucnosti dalších šéfů týmů, kterým se aktuálně nedaří tak, jak by si představovaly. Wolff však tvrdí, že toto období neúspěchu je pro něj jen palivem do další práce.

Koukám se do zrcadla a ptám se sám sebe: Přispívám i nadále k úspěchu týmu? Kdybych nepřispíval, byl bych první, kdo by si vybral někoho, aby mě nahradil. Mohl bych se stát generálním ředitelem nebo prezidentem týmu, sedět na pohovce a žádat si od týmu zpětnou vazbu ohledně našich výkonů. Bylo by to jednodušší, ale já miluji výzvy,“ komentuje svou situaci šéf Mercedesu.

Měl jsem náročné dětství i dospívání, a být pod tlakem je pro mě součástí mé komfortní zóny. Pokud na mě není žádný tlak, tak mě to nebaví. Motivují mě výzvy a vítězství, a to ostatní přijde později,“ zakončil 53letý Rakušan.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *