Německý rodák pochválil změny pravidel pro sprintový formát víkendu, které nyní umožňují provádět úpravy nastavení monopostu po sprintu na hlavní kvalifikaci. Mechanici tak mají tři hodiny na to, aby upravili vůz dle potřeb.
Nico Hülkenberg se tak pozitivně vyjádřil na novou změnu pravidel, protože díky tomu mohli mechanici Haasu upravit nastavení německého pilota po sprintu před kvalifikací, protože s nastavením šel špatným směrem.
Německý jezdec do sprintu odstartoval jako třináctý, ale kombinace špatných rozhodnutí ohledně nastavení a použitých pneumatik způsobila, že se propadl na konec pole a cílem projel na devatenáctém místě. Využitím nového formátu víkendu však 34letý jezdec provedl další změny a dokázal se kvalifikovat do nedělního závodu jako devátý.
Při podrobném popisu vzestupů a pádů svého dosavadního víkendu Nico Hülkenberg řekl, že je šťastný, že se změnila pravidla, což mu dalo možnost napravit rozhodnutí ohledně nastavení, které se mu úplně vymstilo.
„Ano, ale myslím, že to bylo také nutné, protože jeden trénink prostě nestačí. A pro nás jezdce také není zábavné, když nemohou provádět změny nastavení v průběhu sprintového víkendu. Milujeme řízení, ale já si také rád hraji a pracuji s nastavením. Když máte jen 60 minut a hotovo, tato část nebyla na sprintech tak skvělá, takže mám pocit, že tohle je mnohem lepší způsob,“ vysvětloval německý pilot Haasu.
Před začátkem víkendu se hodně mluvilo o nedostatku času pro trénink, který týmy a ve sprintovém formátu mají, protože před kvalifikací na sprint a prvním závodem v parc fermé je vyhrazena pouze jedna hodina.
Server RacingNews365 se zeptal Nica Hülkenberga, jestli by upřednostnil delší, 90minutový trénink, který by kompenzoval nedostatek druhého a třetího tréninku, ale Němec vysvětlil, že to nepovažuje za jádro problému, a vrátil se k řešení omezení předchozích pravidel.
„Víte, ono to mění věci. Mezi tréninky máte vždycky čas si sednout, analyzujete data a dojdete k lepšímu závěru. Během tréninku nikdy nemáte čas na velké změny nastavení, protože chcete maximalizovat čas na trati, takže si nemyslím, že je to opravdu klíčové.“
Poté, co špatné nastavení způsobilo jeho nedostatečné tempo ve sprintu, dokázal Nico Hülkenberg popsat, co se stalo.
„Ano, je to spojené a souvisí to s tou změnou nastavení, kterou jsme udělali po FP1. Samozřejmě jsme se chtěli zlepšit. Nastavení šlo špatným směrem a zachovalo se to velmi nečekaně a v podstatě se chovalo přesně naopak,“ dodal německý pilot.
Jeho týmový kolega Kevin Magnussen se rozhodl neměnit nastavení před kvalifikací a do závodu se dokázal kvalifikovat na desátém místě, což podle Nica Hülkenberga dává jistou naději.