Horner: Největšími změnami od léta na RB19 je lakování

Horner: Největšími změnami od léta na RB19 je lakování

Zatímco se soupeři snažili a přinášeli vylepšení, která by mohla snížit ztrátu na Red Bull, Christian Horner říká, že největší změnou, kterou provedli na monopostu RB19, bylo lakování. Zavzpomínal na cestu, jak se jeho tým změnil z „párty týmu“ na uchazeče o vítězství v Poháru konstruktérů. Co podle něj stojí za úspěchem týmu?

Red Bull míří do posledního závodu sezóny v Abú Zabí s oběma mistrovskými tituly v kapse a také s mnoha rekordy formule 1. Od nejvyššího počtu vítězství v sezóně až po překonání rekordu McLarenu v počtu po sobě jdoucích vítězství, Red Bull také získal více bodů než jakýkoli jiný tým v historii formule 1 během jedné sezóny.

Největšími vylepšeními Red Bullu byly změny lakování

A podle Hornera to všechno dokázali, aniž by od letní přestávky přinesli na trať výrazné vylepšení. „Chci říct, že největší změny, které jsme provedli, byly změny lakování,“ řekl s úsměvem v Abú Zabí.

Brit přičítá úspěch Red Bullu konzistenci, zatímco neustále se měnící rozložení sil mezi soupeři také znamená, že žádný tým se nepustil do trvalého boje.

„Samozřejmě, že v různých obdobích sezóny nám různí konkurenti dělali problémy, ať už to byl Aston Martin, který začal sezónu velmi silně. Když si vzpomenete na Monako, kde se rozhodovalo jen v kvalifikaci. Bylo to jen jedno kolo v kvalifikaci, které rozhodlo o tom závodě. A pak v poslední době McLaren, který pro nás v některých nedávných závodech představoval opravdu silnou hrozbu, měli jsme tam také Ferrari a občas i Mercedes. Takže se měnilo, kdo byl soupeřem,“ řekl na počínání soupeřů šéf Red Bullu.

„Myslím, že jsme byli obzvláště silní v tom, že se nám podařilo dosáhnout takové úrovně konzistence na mnoha různých okruzích, v různých podmínkách a za různých okolností.“

Od „párty týmu“ k vážným uchazečům o titul

Horner se připojil k Red Bullu v roce 2005 a je nejdéle sloužícím šéfem týmu. Za své působení u kormidla získal tým z Milton Keynes sedm titulů mistra světa a šest titulů šampiona mezi konstruktéry. Red Bull poprvé pozvedl trofeje v roce 2010 se Sebastianem Vettelem, což byl začátek čtyřletého období. Po delším období ticha získal Max Verstappen v roce 2021 znovu titul mezi jezdci a v následující sezóně přidal Red Bull i titul v konstruktérech. Letos si opět zajistili double, což je podle obav soupeřů teprve začátek éry Red Bullu.

„Myslím, že poučení v životě i v tomto oboru je, že je zapotřebí oslavit každý úspěch. Protože nevíte, kdy přijde další,“ řekl Brit.

„A myslím, že jsme před necelými dvaceti lety přišli do tohoto sportu a byli jsme vnímáni jako párty tým, který možná nebere život tak vážně jako někteří naši protějšci, a vybudovali jsme tým, v roce 2009 jsme začali vyhrávat. V roce 2010 jsme pak začali vyhrávat šampionáty a toto období bylo zlaté období se Sebastianem Vettelem. Pak nás ale velká změna předpisů a okolnosti, které jsme nemohli ovlivnit, připravily o možnost být konkurenceschopní. Bylo to náročné období, ale na co jsem byl nesmírně hrdý, bylo to, že celý tým, jádro týmu, v tomto období opravdu drželo pohromadě. A když jsme získali pohonnou jednotku, která nás dostala do pozice, kdy jsme byli znovu schopni konkurovat, skutečně jsme toho využili, takže během těch sedmi let sucha byly chvíle, kdy se zdálo, že je nedosažitelné vrátit se do vítězných časů z let 2010 až 2013, ale myslím, že to jen ukazuje, že pokud máte jasný cíl a věříte lidem kolem sebe a pracujete společně jako tým, pak je vše dosažitelné.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →