Po Mercedesu je Haas druhým týmem, který si ponechá svoji stávající jezdeckou sestavu. Ovšem s tím rozdílem, že už tomu tak bude po třetí sezonu.
Že bude Kevin Magnussen hájit nadále barvy americké stáje bylo téměř jisté, ovšem nad budoucností druhého pilota Romaina Grosjeana poletovalo spoustu otazníků. Francouz totiž letos často chyboval a připravoval tím svůj tým o body. Nicméně se vedení rozhodlo mu dát ještě šanci. To znamená, že příští rok nastoupí na start s osvědčeným duem. Pro Grosjeana s Magnussenem to už bude třetí společná sezona u Haasu.
„Od úplného začátku jsme potřebovali zkušené jezdce, abychom urychlili vývoj našeho auta a týmu. V Romainovi Grosjenovi a Kevinu Magnussenovi máme dva velmi dobré a zkušené piloty. Od loňského roku jsme se drasticky zlepšili, takže ponechání si obou jezdců bylo poměrně jednoduché rozhodnutí,“ vysvětlil šéf týmu Günther Steiner.
NEWS: Haas F1 Team will retain its driver lineup of @RGrosjean and @KevinMagnussen for the 2019 FIA Formula One World Championship.
: https://t.co/qZNqMbVV8J pic.twitter.com/cQOIWCv6XR
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 28. září 2018
Když se Haas objevil na scéně, zřejmě nikdo nečekal, že budou okamžitě bojovat o body. Start měli raketový, když hned v prvních dvou podnicích v roce 2016 skočil Romain Grosjean na solidním šestém, resp. pátém místě. Poté bodoval v dalších třech závodech, což vyneslo týmu v konečném hodnocení osmé místo, přičemž za sebou nechali hned tři týmy, mezi nimiž byl například i Sauber, jež má v F1 dlouholetou tradici.
Rok následující obsadili rovněž osmé místo. Drastické zlepšení, o kterém Steiner mluvil, je znatelné. Momentálně totiž svádějí s Renaultem urputný boj o čtvrtou příčku. Na kontě mají celkem 76, přičemž na Francouze ztrácejí pouhých 15 bodů a jsou 18 bodů před McLarenem. Jejich cílem je dosáhnout hranice 100 bodů. Pro porovnání: v roce 2016 nasbírali 29 bodů a vloni 47. Nutno dodat že v debutové sezoně nasbíral všechny body právě Grosjean.
„Je ohromující vidět, čeho tým dosáhl v relativně krátké době, a pro někoho, kdo tady byl od samého začátku. Jsem hrdý na toto období, úsilí a obětování, které všichni v Haasu vložili do toho, aby byl tým tak konkurenceschopný.“
Haas F1 Team Retains Driver Lineup for 2019. Very proud and honoured to be part of @HaasF1Team in 2019. #R8G pic.twitter.com/LCNL6ITFSP
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 28. září 2018
„Jsem velmi rád, že mohu pokračovat s Haasem a reprezentovat Haas Automotion a všechny naše sponzory. Gene Haas vytvořil něco opravdu mimořádného – něco, co můžeme ještě zlepšit – a je mi ctí být toho součástí,“ uvedl dvaatřicetiletý závodník.
Dán přišel do týmu až ve druhé sezoně, jakožto náhradník za Estebana Gutiérreze. Ačkoliv také získal nějaké body, tak jezdil často hlava-nehlava a dostával se do kontroverzních situací. Přesto v něm viděl tým potenciál a stejně jako Grosjeanovi, tak tehdy i jemu dali druhou šanci. A neprohloupili. Jeho letošní výkony vedení přesvědčily na tolik, že se rozhodli s ním znovu smlouvu prodloužit.
„Nikdy jsem nebyl v lepší situaci, než jsem teď tady u Haasu,“ libuje si 25letý Dán. „Je to tým naplněný závodníky a usilujeme o stejnou věc. Nepanuje tu žádná byrokracie a všechno je přímé. Gene Haas točí všechno kolem efektivity. On a Günther Steiner vytvořili velmi efektivní prostředí, které dostává z lidí to nejlepší. Věříme jeden v druhého, a to je důvod, proč jsme dosáhli toho, čeho jsme dosáhli.“
https://t.co/GsumDZRbbY— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) 28. září 2018