Franco Colapinto bude v Kanadě bojovat o budoucnost

Franco Colapinto bude v Kanadě bojovat o budoucnost

Franco Colapinto neměl stanovený limit počtu závodů, ve kterých se musel v týmu Alpine prokázat, ale situace ve francouzském týmu se může změnit. Kolují totiž zvěsti, že by znovu mělo dojít na obměnu pilotů.

Jedinou jistotou v týmu Alpine je neustálý stav nejistoty. V posledních několika letech bylo najato a propuštěno mnoho vedoucích pracovníků, což vyvolává otázku, zda inkoust s jejich jmény a pracovními pozicemi stačí zaschnout na dveřích kanceláří.

Situaci v týmu nepomohlo ani to, že byl Jack Doohan vyhozen, aby uvolnil místo Francovi Colapintovi. Zatímco oficiální oznámení jasně uvádělo, že Argentinec bude startovat v pěti závodech, výkonný poradce Flavio Briatore – nyní de facto šéf týmu – prohlásil, že toto číslo muselo být vymyšleno někým jiným, a řekl, že neexistuje žádný stanovený limit pro počet závodů, kterých se mladý pilot zúčastní.

Jenže vše se zamotalo během podivného vystoupení Flavia Briatoreho na tiskové konferenci šéfů týmů před Velkou cenou Španělska. „Nikdy neříkám pět závodů, tři závody, čtyři závody, jeden závod. Pokud Colapinto podává dobré výkony, bude řídit vůz. Pokud ne, uvidíme.“

Tón výhrůžky je nezaměnitelný, a to z dobrého důvodu. Ve svých prvních třech závodech za Alpine argentinský pilot předvedl všechny špatné návyky, které projevoval v minulé sezóně ve Williamsu, a jen málo ze své rychlosti. Když loni v Monze usedl do FW46, byl oproti Loganovi Sargeantovi okamžitým zlepšením, ale v Alpine A325 tomu tak nebylo.

Při svém prvním závodě za Alpine v Imole špatně pochopil pokyn z rádia při opouštění garáže po červené vlajce v Q1 a dostal penalizaci za to, že vjel na trať před potvrzením času restartu. Krátce nato měl neprecizní manévr při výjezdu z Tamburella devastující následky, když najel na špinavou část trati a dostal se do smyku, který ho odhodil do zdi.

V Monaku byl vyřazen v Q1 a poté se s námahou propracoval na 13. místo, se ztrátou dvou kol, za což vinil strategii, která mu nařídila startovat na tvrdých pneumatikách. Ve skutečnosti byl výsledek kombinací startu z tak zadní pozice a utrpení v důsledku taktizování ostatních týmů.

Problém s pohonem, který vyžadoval novou převodovku, způsobil, že byl ve Španělsku opět vyřazen v Q1, když jeho vůz zastavil na konci boxové uličky, než mohl vyrazit na druhý pokus. V závodě, se mu podařilo dosáhnout pouze 15. místa, navzdory příležitosti, kterou mu poskytl safety car v závěru závodu.

Sám uznal, že se musí soustředit na Kanadu, a to i z důvodu, že se nyní šíří informace o jeho náhradě. Zprávy o tom, že jej brzy nahradí Sergio Pérez vycházejí z intuitivního odhadu jednoho média, který se opírá o dobře zdokumentovanou touhu Flaivia Briatoreho po penězích. Mexičan by jistě přinesl bohaté sponzory, ale věří se, že se soustředí na svůj návrat s Cadillacem v příští sezóně a v současné době nemá co získat. Pravděpodobnější by byl testovací pilot Paul Aron nebo dokonce Jack Doohan, který je stále rezervní pilot a čeká na svou příležitost.

Flavio Briatore je známý svou bezohledností, a jak dokazuje jeho vyhýbavost ohledně Franca Colapinta, ne vždy dělá to, co slíbí. Ale tlak na něj, aby dosáhl výsledků, přichází shora, a on tento tlak přesune na ty pod sebou – včetně pilotů.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher, který v rodině zůstává oblíbencem. Svoji cestu k formuli 1 si ale musela najít sama. Nejvíce jí baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *