Formule 1 zpřísnila pravidla ohledně ulitého startu

Formule 1 zpřísnila pravidla ohledně ulitého startu

Mezinárodní automobilová federace zveřejnila upravená pravidla ohledně ulitého startu. Činí tak, aby se předešlo nejasnostem v případě, kdy pohyb vozu nezaznamenají senzory. Také proto, aby se zamezilo situacím, které se objevily v úvodních závodech letošní sezóny. Nejde však o jedinou změnu v pravidlech.

FIA upravila sportovní předpisy, jejichž cílem je vyřešit problém ulitých startů a také zajistit, aby týmy nevynechávaly tréninky v případě deštivých podmínek.

Poslední sporná situace ohledně ulitého startu se řešila během Velké ceny Saudské Arábie. Viníkem byl tehdy Lando Norris, který během startu závodu viditelně popojel, ale trestu za brzký start se vyhnul. Transpondér, kterým byl jeho monopost vybaven totiž pohyb nezaznamenal. FIA tenkrát britského jezdce netrestala, ale nyní před Velkou cenou Miami vydala aktualizovaná pravidla, která budou platit již od tohoto závodního víkendu.

Stewardi nyní budou moci potrestat vůz za předčasný start i v případě, že transpondéry FIA nezachytí žádný pohyb, přičemž z revize byla odstraněna zmínka o tom, že posouzení musí být provedeno transpondérem schváleným a dodaným FIA. Jezdec bude potrestán za brzký start, pokud bude zjištěno, že se pohne po rozsvícení všech světel, a zároveň před vydáním pokynu ke startu pomocí zhasnutí všech červených světel.

FIA zároveň přidala ještě jedno pravidlo, které má za cíl přimět týmy k tomu, aby jezdily v trénincích i v nepříznivém počasí a nechránily si omezený počet pneumatik. V pravidlech se píše, že pokud bude některý z tréninků prohlášen za mokrý, tak po skončení tréninkových jízd musí jezdec vrátit jednu sadu přechodných pneumatik.

Naposledy se v mokru jezdilo během druhého tréninku v Japonsku. Tehdy během celého dvouhodinového tréninku vyjelo na trať pouze devět jezdců, což vyvolalo nespokojenost mnohých fanoušků, ale také prezidenta a výkonného ředitele formule 1 Stefana Domenicaliho.

Sdílejte na:
Zavřít