FIA zakázala jezdcům zastavovat na konci boxové uličky

FIA zakázala jezdcům zastavovat na konci boxové uličky

Po zdržování na konci boxové uličky v Mexiku se FIA rozhodla pokračovat v opatřeních proti blokování. Jezdci nebudou smět během sprintového rozstřelu a kvalifikace na Velkou cenu Brazílie zastavovat v rychlém pruhu v boxech.

Aby se předešlo zátarasům v posledních metrech trati během kvalifikace, začal řídící orgán tohoto sportu nedávno stanovovat maximální čas na všechna kola, která se během tréninků ujedou.

Tato změna však čelila kritice ze strany jezdců poté, co Max Verstappen, Fernando Alonso a George Russell minulou sobotu v Mexiku čelili stewardům za blokování pitlane během Q1. Všichni tři unikli trestu, protože FIA z bezpečnostních důvodů uznala, že na vině je částečně delta maximálního času na kolo.

Verstappen, který byl v Singapuru za podobný incident napomenut, označil situaci za „nedokonalou“. Nizozemec tvrdil, že konec boxové uličky bylo jediným bezpečným místem pro vytvoření rozestupu vůči ostatním vozům, přičemž zároveň respektoval maximální deltu času na kolo, která se měří mezi čárami Safety Car 2 až 1.

To několikrát vedlo k tomu, že se jezdci seřadili na konci boxové uličky, čímž blokovali ostatní závodníky a potenciálně to mohlo vést k tomu, že by jezdci nedokončili své výjezdové kolo včas pro následný měřený pokus.

Po výzvách ze strany jezdců i šéfů týmů oznámil ředitel závodu formule 1, Niels Wittich, změny pro tento víkend, které budou uplatněny jak v páteční kvalifikaci, tak v sobotním sprintovém rozstřelu.

„Podle článku 33.4 Sportovních předpisů formule 1 jezdci nesmějí jet zbytečně pomalu, což zahrnuje i zastavení vozu v rychlé části boxové uličky. Během rozstřelu a kvalifikace mohou jezdci vytvořit rozestup mezi světly výjezdu z boxů a čárou SC2. Každý jezdec, který tak chce učinit, musí jet co nejvíce vlevo, aby umožnil ostatním jezdcům předjetí po pravé straně výjezdu z boxů,“ stojí v poznámkách ředitele závodu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →