Mezinárodní automobilová federace požádala McLaren, aby upravil své zadní křídlo známé jako „mini DRS“, potom co některé týmy zpochybnily legálnost tohoto komponentu. Britský tým upřesnil, že sám nabídl FIA, že upraví své zadní křídlo a doufá, že se FIA podívá na zoubek ostatním týmům.
Vzhledem k tomu, že konkurenční týmy po VC Ázerbájdžánu zpochybnily legálnost zadního křídla McLarenu, protože se zdálo, že se jeho horní prvek otáčí dozadu, čímž se otevírá mezera ve štěrbině, tak Mezinárodní automobilová federace (FIA – pozn. red.) pečlivě zkoumala jeho design.
A přestože není pochyb o tom, že křídlo plně vyhovuje současným předpisům a prošlo všemi statickými testy, FIA požádala britskou stáj o provedení změn.
McLaren sice bude moci i nadále používat přesně to samé křídlo s nízkým přítlakem, se kterým závodil v Baku, na tratích, na které je určeno, ale bylo mu řečeno, že musí provést změny, které zabrání tomu, aby se horní prvek ohýbal takovým způsobem, jakým se ohýbal.
Ačkoli se předpisy FIA vztahují výhradně na to, aby křídla prošla statickými zatěžovacími zkouškami, z hlediska legálnosti se počítají i další aspekty chování křídla.
Tyto požadavky byly jasně uvedeny v dlouhodobé technické směrnici pro týmy. V ní se uvádí, že je sice přirozené, že se díly při zvýšené aerodynamické zátěži ohýbají, ale FIA nepovažuje za přirozené ty součástky, které jsou záměrně navrženy tak, aby se pohybovaly určitým způsobem.
Podle směrnice TD34 FIA nepovažuje za legální: „konstrukce, jejichž konstrukční charakteristiky jsou změněny sekundárními parametry tak, aby při kontrolách FIA vytvářely (během jízdy na trati) jinou charakteristiku prohýbání, než když jsou v klidu. Příkladem sekundárních parametrů může být teplota, aerodynamické zatížení atd.“
Mezinárodní automobilová federace se rozhodla podívat se na zadní křídlo McLarenu v důsledku znepokojení soupeřů, hlavně Red Bullu a Ferrari, a proto požádala McLaren o úpravu jeho zadního křídla. Tyto dva týmy už předtím protestovali proti flexibilním předním křídlům u McLarenu a Mercedesu, ale tyto protesty FIA smetla ze stolu.
Jeden z šéfů týmu řekl serveru Motorsport.com: „I když křídlo projde testem FIA, předpisy zůstávají zcela jasné – komponent nesmí být navržen tak, aby se ohýbal.“
„Spoléháme se na to, že FIA řekne: Dobře, jaké jsou hranice? Samozřejmě, že se všechno do určité míry prohne, ale co je přijatelné a co ne?“
„Začínáme být svědky toho, že se opět využívají extrémy, a myslím, že je na FIA, aby rozhodla, zda je to v pořádku, a v tom případě se všichni budou kupit, nebo zda je to v souladu s předpisy, tak jak jsou napsány?“
„Je velký rozptyl toho, kdo co teď dělá, samozřejmě s velkým zájmem o zadní křídlo McLarenu po Baku a je v tom výkon – samozřejmě, že je. Proto se za tím všichni honí. Ale jde jen o to vědět, co je přiměřené, a co už je nespravedlivé.“
Prohlášení McLarenu k tomuto tématu zní: „Přestože naše zadní křídlo v Baku vyhovuje předpisům a prošlo všemi testy FIA na prohnutí, McLaren po rozhovorech s FIA aktivně nabídl, že provede některé drobné úpravy křídla. Očekávali bychom, že FIA povede podobné rozhovory i s ostatními týmy ohledně dodržování předpisů u jejich zadních křídel.“