F4 CEZ na Slovakia Ringu. Karhan je stále v souboji o titul

F4 CEZ na Slovakia Ringu. Karhan je stále v souboji o titul

Okruh Slovakia Ring hostil předposlední podnik středoevropské formule 4 a závodní víkend nabídl drama na trati, ale i mimo ni. Český závodník Max Karhan je stále v boji o titul.

Gino Trappa mohl na Slovakia Ringu slavit mistrovský titul, ovšem díky penalizacím a konzistentním výkonům týmového kolegy Maxe Karhane bude muset ještě zabojovat.

V páteční kvalifikaci si pole position sice vyjel Nicolas Cortes (Jenzer Motorsport), ovšem v prvním závodě se ke slovu dostal Gino Trappa (Jenzer Motorsport). Závod pro něj probíhal ideálně a cílovou čárou projel jako první. Jenže po závodě byl penalizován za nedodržení konstantní rychlosti a prudké brzdění za safety carem. Radost tak zkazila pětisekundová penalizace. Díky tomu, že závod končil pod safety carem, se propadl až na dvanácté místo – tedy na nebodovanou příčku. Vítězství tak zdědil Kirill Kutskov (Maffi Racing), který v šampionátu závodil již v minulé sezóně a v celkovém hodnocení se umístil jako druhý.

Druhý původně skončil Javier Herrera (Jenzer Motorsport), ale ani on se neobešel bez penalizace – tentokrát za překročení traťových limitů, a z druhého místa se propadl až na sedmou příčku. Na stupně vítězů se tak dostal Max Karhan (Jenzer Motorsport) a Hady Mimassi z týmu Renauer Motorsport.

Ve druhém závodě si vedení dlouho držel Mimassi, ovšem na záda mu dýchal jak Kutskov, tak Karhan a oba dva se přes něj nakonec dostali. Mimassi se tak musel spokojit s třetím místem. Kutskov si tak po svém návratu připsal další výhru a Karhan nasbíral potřebné body.

Trappa se opět trápil a na cílové rovince se přes něj dostal Benett Gáspár. A aby toho nebylo málo, tak i v tomto závodě dostal pětisekundovou penalizaci, tentokrát za kolizi se Simonem Schranzem. Ve výsledkové listině mu tedy patřilo až osmé místo.

V posledním závodě ale Trappa vrátil do své formy a po startu z 12. místa se po několika kolech dostal do čela a dokonce si převzal vedení od týmového kolegy Herrery. Dařilo se i Karhanovi, který cílem projel na třetím místě. Max Karhan tak stáhl ztrátu na první místo v Poháru jezdců na 35 bodů a před finálovým podnikem není nic ztraceno.

Skvělý výkon ale také podal maďarský závodník Benett Gáspár, který dvakrát vybojoval 4. místo. Smolný víkend naopak zažil Nicolas Cortes. Přestože získal svou první pole position, v závodech tak úspěšný nebyl a ze Slovakia Ringu si neodnáší ani jeden bod. Podobně na tom byla i Mathilda Paatz, která měla dobře rozjetý třetí závod, ovšem kolize s Mimassim ji připravila o dobrý výsledek.

Ke startovnímu poli se také nově připojila závodnice F1 Academy, Nicole Havrda, která se také představí i za dva týdny na Masaryk Racing Days v Brně. V týmu Janík Motorsport se také udála změna – Romuald Bocqueta vystřídal v jeho monopostu Stefan Treneski..

A jak si vedli další čeští závodníci? Teodor Borenstein (Maffi Racing) bodoval ve všech závodech a dobré výkony předvedl i David Gorčica (Janík Motorsport) s Františkem Němcem (JMT Racing).

Zdroje článku:

Aleš Sirný
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *