
F4 CEZ se po měsíci vrátila zpět na Red Bull Ring, kde na piloty čekají další tři závody. První závod byl ale přerušen červenou vlajkou a poté již nepokračoval. Vítězem se stal Gino Trappa.
Z první řady startovali týmoví kolegové z Jenzer Motorsport Gino Trappa a Max Karhan, za nimi se seřadili David Walther z Maffi Racing a William Karlsson z Renauer Motorsport.
Trappa vystřelil do první zatáčky, zatímco Karhan se snažil odjet. Walther se ho pokusil předjet na vnější straně první zatáčky a pak se na Karhana na následující rovince natlačil, čímž český pilot ztratil několik pozic.
Walther a Karlsson tvrdě bojovali o druhé místo, přičemž mezi nimi došlo i k menšímu kontaktu. Za nimi se umístili Javier Herrera a Karhan. Za nimi byl jejich týmový kolega Nicolas Cortes, který využil soubojů za sebou a vytvořil si náskok na Hadyho Mimassiho, Mathildu Paatze, Simona Schranze, Benetta Gáspára a Davida Gorčicu – všichni intenzivně bojovali o bodované pozice.
Mezitím v čele závodu kontroloval tempo Trappa, který kroužil rychleji než zbytek pole a vytvořil si pohodlný náskok. David Walther se dokázal udržet na druhém místě, zatímco Karlsson zaostal o více než sekundu. Herrera jel defenzivně a Karhan se snažil najít cestu kolem něj.
Ve druhé polovině závodu začal Walther zajíždět nejrychlejší kola a postupně stahoval Trappův náskok. Zároveň Karlsson musel hájit třetí místo před trojicí pilotů týmu Jenzer Motorsport: Herrera, Karhan a Cortes.
Pět minut před koncem ztrácel Walther na Trappu necelou sekundu a chystal se zaútočit. Závod byl však po dramatické havárii přerušen červenou vlajkou. Herrera skončil na startovní a cílové rovince těsně před první zatáčkou vzhůru nohama. Chvíli předtím jej předjel Karhan a poté udělal Cortes pohyb, který vyústil v kontakt kol s Herrerou, který skončil hlavou dolů, ale naštěstí nebyl zraněn.
Závod již nebyl obnoven a čtyři minuty před koncem byl konečný výsledek převzat z předchozího kola. Vítězem úvodního závodu na Red Bull Ringu byl vyhlášen Gino Trappa před Davidem Waltherem a Williamem Karlssonem. Karhan skončil čtvrtý, těsně před týmovým kolegou Cortesem na pátém místě, šestý byl Hady Mimassi z Renauer Motorsport.
Vzhledem k tomu, že se výsledky počítaly od kola před červenou vlajkou, byl klasifikován i Herrera, který však klesl na sedmé místo kvůli čtyřsekundové penalizaci za překročení limitů trati.
Mathilda Paatz z týmu Mathilda Racing skončila osmá a získala trofej pro ženy. Benett Gáspár ze Zengő Motorsport byl devátý a první desítku uzavřel Simon Schranz z Renauer Motorsport.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
AKTUALIZACE: Herrera i Cortes nakonec dostali za svůj incident 20sekundovou penalizaci a vypadli z bodovaných pozic.
Pozice | Jezdec | Tým | Ztráta |
1 | Gino Trappa | Jenzer Motorsport | |
2 | David Walther | Maffi Racing | +0.821s |
3 | William Karlsson | Renauer Motorsport | +4.983s |
4 | Max Karhan | Jenzer Motorsport | +6.284s |
5 | Hady Mimassi | Renauer Motorsport | +9.310s |
6 | Mathilda Paatz | Mathilda Racing | +13.042s |
7 | Benett Gáspár | Zengö Motorsport | +13.561s |
8 | Simon Schranz | Renauer Motorsport | +18.571s |
9 | Andreas Lo Bue | Maffi Racing | +20.223s |
10 | Nikolaj Dyrved | Maffi Racing | +20.712s |
11 | Teodor Borenstein | Maffi Racing | +21.058s |
12 | Romuald Bocquet | Janík Motorsport | +24.213s |
13 | František Němec | F4 CEZ Academy | +24.583s |
14 | Michalina Sabaj | AS Motorsport | +25.411s |
15 | Nicolas Cortes | Jenzer Motorsport | +26.645s |
16 | Javier Herrera | Jenzer Motorsport | +29.683s |
17 | David Gorčica | Janík Motorsport | +9 kol |