Švédský závodník hledá sedačku pro příští rok a není tajemstvím, že by se rád podíval za „velkou louži“.
Marcus Ericsson si tentokrát už sedačku pro příští rok u Sauberu neudržel, musel ji uvolnit Antoniu Giovinazzimu. Švéd však zůstane i nadále členem švýcarské stáje coby její třetí jezdec a ambasador.
Ovšem jen s touto rolí se nechce spokojit, proto hledá možnosti, kde by mohl získat stálou sedačku pro nadcházející sezonu. Netají se tím, že jeho cílem je sehnat angažmá za mořem v americké sérii IndyCar.
https://t.co/Ekgy5q8wNl— SvětFormule.cz (@svetformule) 5. října 2018
„Pracujeme na tom. IndyCar je pro mě nejatraktivnější možností. Momentálně to ještě není jisté, ale vypadá to velmi slibně. Sice už není mnoho volných míst, ale ještě jsou nějaké týmy, které mají volno,“ řekl rodák z Kumly pro Motorsport-Total.com. V úvahu připadá například místo po těžce zraněném Robertovi Wickensovi u týmu Schmidt Peterson Motorsport.
Nezaplněné kokpity mají rovněž některé menší týmy, kterým by se rovněž hodila jistá finanční injekce. Nicméně, není jisté, zda budou mít Ericssonovi sponzoři z Formule 1 zájem investovat také do kariéry v IndyCar. „Zájem ze strany některých týmů IndyCar tu je. Jsem na to opravdu nažhavený. Závody slibují spoustu zábavy a některé z tamějších kluků znám, jako třeba Alexe Rossiho. Tomu se tam líbí. Byla by to pro mě dobrá možnost.“
Nedělní výkony ovlivněny výsledky ze soboty
Za pět let působení v královně motorismu osmadvacetiletý závodník nepředváděl příliš oslnivé výkony a svými týmovými kolegy byl zpravidla porážen.
„Často jsem startoval zezadu, což to automaticky ztěžuje. V mnoha závodech jsem visel za pomalejšími vozy,“ reflektuje svoje působení u Sauberu, přičemž jeho nejlepším umístěním je osmé místo ve Velké ceně Austrálie 2015.
„A s vozy je letos extrémně těžké předjíždět. Ani to, když je auto před vámi o vteřinu nebo tři čtvrtě vteřiny pomalejší, nestačí pro předjížděcí manévr. Na většině tratí musíte být o dvě sekundy rychlejší, abyste mohli předjíždět. Proto sobotní problémy moji sezonu tak extrémně zkomplikovali. Takže těžko mohu dokázat, že jsem byl v neděli silný. Myslím si, že i přesto jsem odjel několik dobrých závodů.“
<pic.twitter.com/96t4HhbSdd— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) 8. dubna 2018
Zejména v letošní Velké ceně Bahrajnu se mu velmi dařilo a označil ji za nejlepší závod v kariéře. Ale dobrých vzpomínek má mnohem více: „Měl jsem i další skvělé závody, například v Rakousku. Byla škoda, že jsem musel opět Charlese (Leclerca) pustit. Byl jsem na devátém místě poté, co jsem startoval zezadu. Byl to skvělý závod a téměř jsem dojel i (Fernanda) Alonsa.“
Sauber tehdy využil týmové režie, aby se právě Leclerc pokusil Alonsa dojet. Ericsson však pro jednání týmu příliš velké pochopení neměl. „Už jsem byl deset vteřin před ním. Ale bohužel to tak je.“