
Ferrari se po silném závěru loňské sezóny opět trápí. Ani jeden z pilotů Scuderie příliš nevěří monopostu SF-25 a to se začíná projevovat už i v sobotních kvalifikacích. Zejména u Leclerca to v posledních letech nebylo zvykem.
V úvodu sezóny byl hlavním tahounem Ferrari Charles Leclerc. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton si totiž zvykal na nový tým déle, než se čekalo. Monačan sice dokázal v letošním roce získat pro stáj z Maranella 3 pódiová umístění, v posledních závodních víkendech se však potýká s poklesem formy v kvalifikacích.
To u Monačana nebývalo zvykem, právě naopak. Leclerc pravidelně patřil k nejrychlejším pilotům na 1 kolo z celého startovního pole. Za svou kariéru už stál šestadvacetkrát na pole position, což je úplně nejvíc ze všech pilotů, kteří nezískali titul mistra světa.
Nicméně v letošní sezóně je u Leclerca průměrná startovní pozice pouze 6,3 a v posledních 4 závodních víkendech byl v kvalifikaci monacký pilot hned ve 3 případech pomalejší než Hamilton. Vítěz 8 závodů dokázal svého týmového kolegu porazit jenom v Rakousku, a to o pouhých 9 setin sekundy.
Po šestém místě v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie Leclerc okamžitě vyjádřil svou nespokojenost ve vysílačce, když sám sebe označil několika hrubými nadávkami. Nyní se k poklesu svých sobotních výkonů prostřednictvím RacingNews365 sám vyjádřil.
„Nejde mi to, a to jsem od začátku sezony podával v závodech velmi dobré výkony. Nebylo moc závodů, ve kterých bych se chtěl vrátit do auta a udělat něco jinak, ale bohužel když se podívám zpětně na kvalifikace, které bývaly mou silnou stránkou, je mnoho případů, kdy bych se chtěl vrátit a něco změnit,“ popisuje Monačan.
„Pokaždé, když se dostanu do Q3, tak mi to v tu chvíli zkrátka správně nezaklapne. Měli jsme dobré kvalifikace, ale ne skvělé. Právě to bývala dříve má silná stránka. Opravdu nejsem spokojený s úrovní výkonů, které aktuálně předvádím v kvalifikacích. Máme s tím problémy.“
Když byl Leclerc dotázán na to, v čem by mohly být problémy nastalé situace, pilot Ferrari zůstal mlčenlivý, ale poskytl několik vodítek.
„Nejde o problém s rovnováhou ani s přilnavostí. Nechci zacházet příliš do detailů, ale je to prostě něco divného, s čím musíme v autě bojovat, a když jsem s autem ve vysokých rychlostech, ještě se to zhoršuje, ale doufám, že se nám to podaří vyřešit,“ zakončil pilot Ferrari.