DTM, Formule E, Formule 1 nebo IndyCar? Aneb kam povedou další kroky Pascala Wehrleina

DTM, Formule E, Formule 1 nebo IndyCar? Aneb kam povedou další kroky Pascala Wehrleina

Německý závodník je po šesti letech volným jezdcem na trhu, ale místo pro příští rok ještě nikde zatím nesehnal. Možností, kam by mohl zamířit, je však dostatek.

Mercedes po 30 letech odchází z DTM, aby se mohl plně věnovat svému novému projektu v elektrické sestřičce Formule 1, Formuli E. Rovněž německá stáj po šesti letech neprodlouží smlouvu se svým juniorem Pascalem Wehrleinem, který také díky tomu nesehnal v královně motorismu pro tento rok sedačku a musel se tak vrátit do německého šampionátu cestovních vozů.

Dostává se tak do poměrně nepříjemné situace, protože nemá jisté místo pro příští rok. Ovšem možností je tu hned několik, dokonce by mohl zamířit i za velkou „louži“.

Možnost č.1: Návrat do Formule 1

Sám Wehrlein označil návrat do Formule 1 jako plán A: „Kvůli tomu (dostat se do F1) jsem s motorsportem začal. Sním o tom, od doby, co jsem byl malý kluk. Proto bych se rád vrátil zpět. A vím, že tento skok můžu zvládnout.“

Ukončením kontraktu se Stříbrnými šípy se mu otevřely ve formuli 1 další možnosti. Jelikož už není jejich juniorem, mohl získat angažmá u Toro Rosso po Pierre Gaslym, nebo nahradit Brandona Hartlyho. Ovšem minimálně jedna sedačka už je s největší pravděpodobností zabraná. Předpokládá se, že v Rusku bude oznámen comeback „vyhnance“ Daniila Kvjata. Rus by tak po dvou „kopancích“ od rakouské stáje v podobě sesazení z A-týmu do juniorky Toro Rosso následovaný vyhazovem a vyškrtnutím z jejich programu dostal druhou šanci. 

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

P11! Great to be back. Really enjoyed. @sauberf1team @f1 #BahrainGP

Ein Beitrag geteilt von Pascal Wehrlein (@pascal_wehrlein) am Apr 16, 2017 um 12:54 PDT

Italové měli v plánu oznámit jezdecké složení pro nadcházející sezonu už v Monze, jenže nakonec jsme se jej nedočkali ani v Singapuru. Při výběru běžně sahají po jezdcích ze svého juniorského programu. Tentokrát to však udělat nemohli, neboť jediný potenciální kandidát nemá dostatečný počet bodů na superlicenci.

Jezdce ještě nepotvrdil ještě Williams a Force India Racing Point. Z Williamsu do Racing Pointu zamíří téměř jistě Lance Stroll, kde bude mít po boku zkušeného Sergia Péreze. Stáj z Grove si nejspíše ponechá Sergeje Sirotkina a Strollův kokpit by měl převzít Robert Kubica, jenž má ve smlouvě, že je prvním na řadě, pokud se uvolní závodní sedačka.

Přesto všechno je tam pro třiadvacetiletého závodníka aspoň malinká šance, že by se mu mohlo podařit příští rok postavit se na startovní rošt.

Možnost č.2: Formule E

Další možností, kam by mohly další kroky rodáka ze Sigmaringenu vést, je Formule E. V nadcházející sezoně totiž nastoupí na start tovární stáj Mercedesu, HWA. A právě u tohoto týmu je jedním z horkých kandidátů.

Kromě toho absolvuje Wehrlein tento týden ve Španělsku testy s indickým týmem Mahindra, která má po odchodu Nicka Heidfelda rovněž volné místo.

pic.twitter.com/y5lkDAbgxO— SvětFormule.cz (@svetformule) 18. září 2018

 

Možnost č.3: IndyCar nebo V8 Supercars

Bývalý pilot Sauberu se nechal slyšet, že je velkým fanouškem těchto dvou sérií. Zároveň zdůraznil, že by si dokázal představit svoji budoucnost i v zámoří. Nebyl by první pilot DTM, který by odešel do americké série IndyCar. Posledním jezdcem, který tak učinil, byl Robert Wickens.

Možnost č.4: DTM

Tato možnost se jeví jako nejméně pravděpodobná, ačkoliv teď má teoretickou šanci na zisk angažmá i u konkurence z Mnichova a Ingolstatu. Ale bohužel pro Werhleina se ani jedna z automobilek nechystá udělat v jezdeckých sestavách zásadní změny.

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

Misano Nachtrennen – heute 22:30 Uhr auf @kabel_eins

Ein Beitrag geteilt von Pascal Wehrlein (@pascal_wehrlein) am Aug 25, 2018 um 4:24 PDT

Ředitel pro motorsport v BMW Jens Marquard uvedl, že se tím budou zabývat až po sezoně. Nicméně nevidí důvod něco měnit, a když se něco najde, tak to budou jen maličkosti. „Vždycky máme plán B,“  dodal.

Nesmíme ale zapomenout, že příští rok přijdou do DTM i zákaznické týmy, kde by mohl teoreticky nějaké angažmá najít. Bez pochyb budou hledat jezdce se zkušenostmi, kterých má Wehrlein rozhodně požehnaně. Do karet by mu mohl také hrát fakt, že se spekuluje o návratu týmu Mücke, se kterým Němec tehdy vstoupil do závodních monopostů a debutoval v DTM.

Sdílejte na:
Zavřít