Mercedes se rozhodne po GP Itálie, jestli se Bottas stane týmovou dvojkou

Mercedes se rozhodne po GP Itálie, jestli se Bottas stane týmovou dvojkou

Stříbrné šípy se po GP Itálie rozhodnou, jestli se finský pilot Valtteri Bottas stane týmovou dvojkou a pomůže Lewisi Hamiltonovi v boji o jezdecký titul.

Mercedes nemá prozatím jasně stanovenou jedničku a dvojku v týmu, ale s narůstajícím tlakem od italské stáje Ferrari a Sebastiana Vettela, německý tým připustil, že možná změní své stanovisko.

Valterri Bottas je třetí v poháru jezdců a ztrácí na aktuálního lídra šampionátu Lewise Hamiltona 87 bodů. Lewis Hamilton vyhrál pět závodů, třikrát skončil druhý a dvakrát třetí, jeho týmový kolega Valtteri Bottas skončil pětkrát druhý. Do konce sezóny zbývá osm závodních víkendů,což je potenciálních 200 mistrovských bodů.

Sebastian Vettel stáhl náskok Lewise Hamiltona po GP Belgie na 17 bodů. Navíc některé nadcházející tratě nebudou sedět monopostu W09 (např. Singapur).Po závodu v Belgii dostal šéf Mercedesu Totto Wolff otázku, jestli není vhodný čas, aby se z Valterriho Bottase stal jezdec číslo dva.

27. srpna 2018

„Nerad to dělám. Je to kompletně proti mým závodním instinktům. Snažíme se být neutrální k oběma jezdcům, ještě jsme to neudělali (rozhodnutí o „pilotu číslo dva“ – pozn. redakce) a ještě jsme se o tom nebavili.“

Uvidíme, jak se nám povede v Monze a pak vzneseme otázku, jestli se potřebujeme soustředit pouze na jednoho jezdce. Dlužíme to našim dvěma jezdcům a celé Formuli 1, abychom nezasahovali do závodění.“

Totto Wolff přiznal, že ztrácejí na Ferrrari v několika ohledech. Je mu taky jasné, že Hamiltonův náskok v poháru jezdců není tak velký, aby si Brit hladce zajistil svůj pátý mistrovský titul.

„Nejsem presvědčen, že máme dostatečný náskok. Budeme závodit na tratích, které nám sedí a pak na tratích, které nám sedí více. Pak jsou tratě, které budou pro nás výzva jako Singapur a možná Mexiko. Takový je fakt, “řekl šéf Mercedesu. 

Nicméně nás čeká ještě osm závodů, dost bodů k získání a teď je opravdu čas na to, abychom se překonali a odpověděli na některé otázky, dodal závěrem Totto Wolff.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →