Ohlédnutí za sezonou II: Změny v jezdeckých sestavách, ale také ve vedení Sauberu

Ohlédnutí za sezonou II: Změny v jezdeckých sestavách, ale také ve vedení Sauberu

Ve druhé části ohlédnutí za sezonou si vezme pod drobnohled změny v jezdeckých sestavách Toro Rosso a Renaultu. Ke změnám ale nedošlo jen v otázce jezdců, nýbrž také ve vedení, a sice ve švýcarském týmu Sauber.

DOPORUČUJEME: Ohlédnutí za sezonou I.: Vyrovnaný souboj na špičce, japonská tragikomedie neskončila

Rošády v Toro Rosso a mezi Toro Rosso a Renaultem

Sezonu zpestřily také rošády rovnou ve dvou týmech, v Toro Rosso a Renaultu. Toro Rosso je tím lepším týmem ze středu pole, jenž zajíždí průměrné výsledky. Avšak za vypíchnutí stojí fantastické čtvrté místo Carlose Sainze v nočním závodu na okruhu Marina Bay v Singapuru. Sice u něj došlo taky k několika kiksům, ovšem z tohoto pohledu byl na tom stále mnohem lépe, než jeho týmový kolega Daniil Kvyat, jehož nejlepším umístěním bylo deváté místo v úvodních dvou závodech. Jelikož Rus podával nevýrazné výkony, tak to došlo až do bodu, kdy vedení zakročilo a pro Malajsii se rozhodlo nasadit vedle španělského závodníka pilota z juniorského programu Pierra Gasslyho, který se při svém debutu ukázal ve velmi dobrém světle. Kvalifikoval se na 15. místě, tedy těsně za Sainzem a závod dokončil 15. Ani za výsledek v Japonsku se nemusí stydět, na Suzuce dokonce projel cílem jako 13. Sečteno podrženo, Toro Rosso nasazením Gaslyho vůbec neprohloupilo.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Sainz  46  6. (1x)  4.  4  8
Kvyat  2  9. (1x)  9.  4  6

 

Mezitím se silně otřásala půda pod Jolyonem Palmerem závodícím za Renault, jehož forma se od minulého ročníku rapidně zlepšila. Potenciál na umístění se v nejlepší desítce, respektive pětce, tam bez pochyb byl.

Nico Hülkenberg se dokonce několikrát ocitnul v pozici, kdy měl šanci na pódium. Vzpomeňme si na Singapur. Pod umělým osvětlením se po postartovním chaosu ocitl na třetím místě. Jenže ani tam se ho smůla nepustila a po problémech s hydraulikou musel pár minut před koncem (Byla spuštěna časomíra, protože se délka blížila ke dvouhodinovému limitu) ze závodu odstoupit.

Stačí se podívat jen výsledky z kvalifikací, které mluví za sebe. Tam Palmera porazil na celé čáře, 16:0. Zatímco se Hülk prakticky pokaždé probojoval až do Q3, tak Palmer se většinou nedostal ani do druhé části. Z nejlepší desítky startoval jen dvakrát (Bahrajn, Belgie). A co se týká závodů, tak jeho nejlepším umístěním šesté místo v Singapuru.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Hülkenberg  34 6.  (1x)  6.  4x  16
Palmer  8 10. (1x)  6.  4x  0

 

Prakticky od začátku sezóny se spekulovalo, že Parmenovy dny u Renaultu se blíží ke svému konci. Někteří dokonce prorokovali, že by se tak mohlo stát už v Maďarsku.

Byť se to nestalo, tak se k tomuto tématu závod co závod vracelo a Palmer to vehementně vyvracel. Tehdy byl s jeho místem spojován Robert Kubica. Poláka však Francouzi nakonec ze své soupisky zcela vyškrtli. Na seznamu kandidátů ovšem figurovalo ještě jedno nám známé jméno, a sice Carlos Sainz, který se rovněž dušoval, že bude oblékat overal Toro Rosso do konce letošní sezony.

Netrvalo však dlouho a ohledně Palmerovy budoucnosti se začalo opět horlivě diskutovat, aby v Japonsku Palmer na svém instagramu potvrdil, že je to jeho poslední závod ve žlutě zbarveném voze. Následně se k tomu vyjádřil také Renault, který zároveň přivítal do svých řad pilota Toro Rosso, Carlose Sainze.

 

Tomorrow’s Japanese GP will be my last race for Renault. With my grid penalty I’ll be starting near the back but I will be giving it my all as always. Thanks everyone for the support during the last 2 years, it means a lot! #JP30

Ein Beitrag geteilt von Jolyon Palmer (@jolyon_palmer) am 7. Okt 2017 um 4:02 Uhr

 

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Hülkenberg  8  7. (1x)  6.  2x  3
Sainz  6  8. (1x)  7.  2x  1

V tu chvíli se tým z Faenzy dostal do poměrně prekérní situace. Najednou totiž měla dvě volná místa, neboť Sainz odešel a Gasly šel bojovat o titul do japonské formule. Paradoxem zůstává, že závody v Japonsku se nakonec nekonaly kvůli hrozbě tajfunu.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Kvyat  1  12.  10.  –  1
Hartley  –  18.  13.  –  0

Aby nastoupili do závodu aspoň s jedním zkušeným jezdcem, povolali zpět do služby Kvyata, a co se týká druhého jezdce, sáhli po Brandonu Hartleym, kterého před několika lety Red Bull vyškrtl ze svého programu. S premiérou byl spokojen jak Hartley, tak i šéf týmu Franz Tost.

Rus byl ovšem pro Toro Rosso jakousi „nouzovkou“, protože po VC USA jej odstavilo nadobro a oznámilo, že dokonce sezony za něj pojedou Gasly s Harleym. Tato dvojice bude s týmem pokračovat také v sezoně 2018.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Gasly  0 17. (2x)  12.  –  1
Hartley  0 13. (1x)  13.  2x  2

 

Ciao Monisha, Herzlich Willkommen Fréderick

Forma Sauberu je v posledních letech katastrofální a pravidelně obsazuje pozice na chvostu startovního roštu. Ani letos tomu nebylo jinak. Pokud se nevyskytly problémy u soupeřů, bylo téměř jisté, že poslední dva sloty budou obývat Ericsson s Wehrleinem.

Situace došla až tak daleko, že na konci června došlo ve stáji z Hinwillu k interní změně poté, co se tehdejší šéfka Monisha Kaltebornová názorově rozcházela s novými majiteli, Longbow Finance SA. Tým byl pak necelý měsíc bez šéfa, než tento post zaujal bývalý boss Renaultu Fréderic Vasseur. I nadále však jeho jezdci paběrkovali na chvostu.

DOPORUČUJEME: Komentář: Noční můra z Japonska, trojboj, nováček převlečený za smolaře a německá primadona

Nicméně příští rok je příslibem lepších dnů, neboť Sauber rozšiřuje své řady, vůz od základů překope a bude dostávat aktuální verzi pohonných jednotek od Ferrari. Nad jezdeckým složením ovšem stále poletují otazníky a paradoxně tím, kdo je ve větším ohrožení, že o sedačku přijde, je Pascal Wehrlein. A to i přes to, že je evidentně lepší, než jeho týmový kolega Marcus Ericsson. Nejen, že získal Sauber letos všech pět bodů, ale Ericssona porážel také v kvalifikacích.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Wehrlein  5  13. (1x)  8.  3x  11
Ericsson  0  16. (2x)  11.  8x  7

 

Wehrlein se ale nezúčastnil všech závodů. V Austrálii se sice do tréninků nastoupil, ale protože se mu ještě ozvaly dozvuky jeho zranění z lednového závodu šampionů, rozhodl se kvalifikaci a závod vypustit. Sauber tak povolal do služby rezervního jezdce a zároveň nováčka, Itala Antonia Giovinazziho. A debut to nebyl vůbec marný, v Melbourne skončil 12. Do kokpitu naskočil rovněž v Číně, ovšem tam to už taková sláva nebyla. Boural v kvalifikaci i závodě, který kvůli tomu nedokončil. Šanci ukázat se ještě ale dostal, a to u Haasu v několika prvních trénincích.

  Body Nejlepší startovní pozice Nejlepší umístění Nedokončil Kvalifikace
Ericsson  –  14.  12.  0  2
Giovinazzi  –  15.  –  2  0
Sdílejte na:
Zavřít