
S budoucností VC Malajsie to nevypadalo dobře již minulý rok v listopadu, kdy tamní vláda oznámila, že po roce 2018 nebude mít zájem o prodloužení smlouvy. Avšak její konec přišel o rok dříve.
Královna motorismu se poprvé objevila na mezinárodním okruhu v Sepangu v roce 1999. Historicky prvním vítězem na této trati se stal Michale Schumacher, avšak nejúspěšnějším pilotem je jeho krajan Sebastian Vettel, který zde triumfoval celkem čtyřikrát, a to v letech 2010, 2011, 2013 a 2015. Co se týká týmů, tak tam s přehledem vede Ferrari se sedmi vítězstvími z let 1999-2001, 2004, 2008, 2012 a 2015.
V roce 2015 podepsali organizátoři závodu tříletou smlouvu, tedy do roku 2018. Sean Bratches ovšem dnes oznámil, že letošní závod bude posledním, neboť pořádání závodu bylo velmi nákladné a zisky z prodeje vstupenek nebyly nijak extra vysoké. Proto se zástupci okruhu v Sepangu dohodli s novým majitelem F1 Liberty Media, že se tam letos pojede naposledy.
„Loučení se členy rodiny Formule 1 je vždycky smutné,“ okomentoval situaci komerční šéf F1 Sean Bratches. „Skoro dvě dekády malajští fanoušci dokazovali, jak vášnivými fanoušky toho sportu jsou. Jak jsme řekli v Melbourne, máme velké plány pro to, dostat naší globální fanouškovskou základu ke sportu blíže, než kdy před tím, poskytnout vylepšené digitální zážitky a vytvářet nové události. V průběhu sezóny k tomu řekneme více.“
„V kalendáři pro rok 2018 budeme mít 21 napínavých závodů, protože se zase pojede VC Německa a Francie. Rád bych toho využil a touto cestou poděkoval mezinárodnímu okruhu v Sepangu za jejich pohostinnost a zásluhy v průběhu let a za jejich pokračující závazek k motorsportu.“
„Malajsie si během doby, kdy byla součástí kalendáře F1, vybudovala nejen loajální fanouškovskou základnu, ale také se stala hlavním tahounem v motoristických závodech a úspěšně se etablovala coby globální turistická destinace,“ uzavřel Bratches.