Christian Lundgaard: Sázím na svůj talent

Christian Lundgaard: Sázím na svůj talent

Nadějný dánský závodník je již po prvním podniku sezóny 2019 jedním z adeptů na titul nové Formule 3. Proti němu však stojí silná konkurence.

Rozhovor: Šárka Chomiaková

Dánský pilot Christian Lundgaard je jedním z nejnadějnějších pilotů juniorských kategorií. Před dvěma lety, kdy mu bylo pouhých patnáct let, se stal členem Renault Sport Academy. Poté svedl bitvu o titul ve Formuli Renault se svým současným týmovým kolegou Maxem Fewtrellem, v níž nakonec skončil druhý.

Letos se vydal dalším krokem blíže k F1. V nově vzniklé FIA F3 závodí za tým ART Grand Prix, který v posledních letech otevřel cestu do F1 Georgi Russellovi, Charlesi Leclercovi nebo Estebanu Oconovi. Ovšem Christian bude muset nejprve porazit soupeře, kterého oni neměli, a to tým PREMA Racing. Což Lundgaard v prvním odjetém kole v Barceloně na trati sice dokázal, následně ho ale o vítězství připravila penalizace. V šampionátu mu tak prozatím patří druhá příčka.

f3_start_spain_2019

Jak ses vlastně dostal k motorsportu?

Začal jsem v rámci rodiny, můj otec byl závodník a moje máma dělala motocross, dalo by se tedy říci, že to mám v krvi. Já a můj bratr jsme začali s motokárami. Poprvé jsem vůbec nebyl nadšený, nerozuměl jsem tomu a plakal jsem. Když jsem ale vyjel na trať, věděl jsem, že přesně tohle chci v životě dělat.

Na jaký moment své dosavadní kariéry jsi nejvíce pyšný?

Je to mix roku 2017, kdy jsem vyhrál dva tituly v F4 a roku, když jsem vyhrál šampionát v motokárách. To mě dostalo tam, kde jsem teď, takže je to určitě nejlepší moment mé kariéry. Samozřejmě doufám, že budou další dobré momenty i letos. Je to dlouhá sezóna s mnoha závody, tak uvidíme.

Proč sis vybral FIA F3 jako další krok?

Je to krok směrem k F1. Jsme v paddocku, kde je i F1, takže se jí takto dostáváme blíž. Nejsme však přímo uvnitř, takže můžu zůstat klidný a koncentrovat se na to, kde jsem nyní. Pokud se jednou dostanu blíž, budu se o ni více zajímat, nyní se ale soustředím na F3.

Jak se ti líbí nové vozy F3?

Jsou úžasné. Nikdy jsem nejel s vozem FIA, takže je to pro mě těžké se uvolnit. I mé loňské auto v Eurocupu bylo náročné řídit. Stále ale cítím, že krok odtamtud sem je mnohem větší než z F4 do Eurocupu. Je to auto, ve kterém cítíte přítlak i výkon dohromady. Určitě je to zajímavé auto, a je pěkné ho řídit.

f3_lundgaard_art_spain_2019

Závodíš pro ART, tým který v posledních letech vyhrával v GP3 všechny tituly. Přináší to na piloty tlak?

Ano, když máte vlastní ambice, vždy na vás z nějaké strany působí tlak. Také tým na vás vyvíjí tlak, ale to není něco, na co bychom mysleli. Vždy chcete dosáhnout aspoň toho, co předchozí rok, nebo ještě více. ART má samozřejmě velká očekávání, ale je třeba se soustředit na sebe a svou práci.

Max Fewtrell byl loni ve Formuli Renault tvým rivalem v bitvě o titul, nyní jste kolegové. Jaký je to pocit?

Vlastně je pěkné závodit s Maxem. Známe se už hodně dlouho, jezdili jsme spolu i na motokárách. Budujeme naše přátelství, jelikož jsme spolu v akademii Renaultu již tři roky. Řekl bych, že náš vztah se stále vyvíjí. Spolupracujeme docela dobře, což je důležité pro tým. Je super opět jezdit proti sobě a dokazovat, kdo je lepší.

Jaké jsou tvé cíle pro letošní sezonu?

Vždy je mým cílem vyhrát. Ale dívám se na situaci také realisticky, je tu mnoho konkurenceschopných jezdců. Top 3 je určitě možná. Tam vlastně s tímto týmem a ohledem na jeho předchozí výsledky být musíme.

Co je tvá největší výhoda, která by ti mohla pomoci vyhrát v šampionátu?

Talent vás může dostat velmi daleko. A už mi bylo mnohokrát řečeno, že jsem velmi talentovaný. Takže na to vsadím.

f3_art_hungary_test_2019
Sdílejte na:
Zavřít