Byla kritika přenosu ze Singapuru oprávněná? Realita je jiná

Byla kritika přenosu ze Singapuru oprávněná? Realita je jiná

Po Velké ceně Singapuru se snesla vlna negativních ohlasů na režii závodu, především kvůli tomu, kolik důležitých okamžiků neukázala, protože se věnovala dění mimo závodní dráhu. Kolik prostoru ale ve skutečnosti těmto záběrům bylo věnováno a je kritika oprávněná?

Ne vždy bývá Velká cena Singapuru v městských uličkách nabitá závodní akcí, ovšem po letošním závodě schytala režie kritiku za to, že když se na trati něco dělo, často dala přednost jiným záběrům – přesněji přítelkyním závodníků.

Divákům se tento přístup nelíbil a ozvali se dokonce i někteří piloti. Například Carlos Sainz, který závod dokončil na desátém místě, ale vlastně nikdo pořádně neviděl, jak se k němu dostal. Nebyla ani ukázána vcelku nebezpečná jízda, kterou v posledním kole předváděl Lewis Hamilton, protože mu na monopostu Ferrari odešly brzdy.

To, že se v přenosu opomenuly takovéto momenty, vyvolalo bouřlivé reakce na sociálních sítích a velkou kritiku na FOM, která má vysílání na starosti.

Vnímáme ale televizní přenos tak, jak si myslíme? Nebo naopak věnuje mnohem větší pozornost jiným záběrům, které se nesoustředí na závodní dráhu?

O kolik byl byli diváci ochuzeni, když místo zajímavého předjížděcího manévru viděli partnerku Charlese Leclerca, Alexandru Saint Mleux, nebo přítelkyni Landa Norrise Margaridu Corceiro?

Pojďme se tedy společně podívat, kdy se režie odklonila od závodní dráhy na boxovou zídku nebo do týmové garáže a kolik času věnovala drahým polovičkám:

  1. kolo – Záběr na šéfa McLarenu, Andreu Stellu.
  2. kolo – Záběr na boxovou zídku McLarenu
  3. kolo – Přechod na záznam startu závodu.
  4. kolo – Záběr na generálního ředitele McLarenu, Zaka Browna.
  5. kolo – Záběr na Freda Vasseura, šéfa Ferrari.
  6. kolo – Záběr na šéfa a generálního ředitele týmu Mercedes, Tota Wolffa.
  7. kolo – Záběr na Petera Bayera, generálního ředitele Racing Bulls.
  8. kolo – Přechod na záznam poškozeného předního křídla Gabriela Bortoleta a Landa Norrise, který se otřel o zeď.
  9. kolo – Záběr na přítelkyni Landa Norrise, Margaridu Corceiro.
  10. kolo – Záběr na generálního ředitele a šéfa týmu Aston Martin Andyho Cowella.
  11. kolo – Záběr na mechaniky McLarenu v garáži.
  12. kolo – Přechod na zpomalený záběr pomalého pitstopu Lewise Hamiltona.
  13. kolo – Přechod na opakovaný závěr pomalé zastávky v boxech Oscara Piastriho a souboj mezi Bearmanem a Albonem.
  14. kolo – Záběr na závodního inženýra Andrey Kimiho Antonelli, Petea Bonningtona.
  15. kolo – Záběr na fanoušky na tribuně.
  16. kolo – Záběr na rodinu Lance Strolla.
  17. kolo – Přechod na opakovaný záznam střetu Pierra Gaslyho se zdí.
  18. kolo – Záběr na fanoušky.
  19. kolo – Záběr na Rebeccu Donaldson, přítelkyni Carlose Sainze.
  20. kolo – Záznam na zablokování kol Maxe Verstappena a souboj mezi Oconem a Gaslym.
  21. kolo – Záznam souboje Hadjara s Alonsem.
  22. kolo – Přechod na ředitele týmu McLaren Racing, Randeepa Singha.
  23. kolo – Opakovaný záznam kontaktu Landa Norrise se zdí.
  24. kolo – Záznam souboje Alonsa s Albonem a Cunody s Colapintem a Hülkenbergem.
  25. kolo – Opakovaný záběr, jak Nico Hülkenberg vyjel z trati.
  26. kolo – Záznam souboje Verstappena a Norrise.
  27. kolo – Opakovaný záběr na předjížděcí manévr Antonelliho na Hamiltona.
  28. kolo – Opakovaný záběr na prohození pozic mezi Leclercem a Hamiltonem.
  29. kolo – Záběr na boxovou zídku McLarenu po získání Poháru konstruktérů.
  30. kola – Záběr na Tota Wolffa po vítězství George Russella.

Je tedy kritika televizního přenosu oprávněná?

Hlavním bodem kritiky je množství prostoru, které režie věnuje přítelkyním pilotů. Ovšem jak je z výše uvedeného patrné, do závěru se dostaly jen 2x a první z nich se objevila až po 24 minutách závodu.

Ze 30ti záběrů mimo trať se pouze ve dvou objevily opěvované přítelkyně a pouze v jednom záběru dostala prostor rodina. Z dalších 27 bylo 13krát věnováno opakovaným záběrům, 11 záběrů zahrnovalo klíčové osobnosti jednotlivých týmů a dvakrát dostali vysílací prostor i fanoušci.

Z 1 hodiny a 44 minut živého přenosu závodu bylo pouze 20 sekund věnováno partnerkám pilotů.

Co si z toho tedy odnést?

Přestože se přítelkyně objevují na televizních obrazovkách často, nejedná se o nový trend současnost. Navíc FOM vždy dávala prostor významným osobám – ať už klíčovým osobám z paddocku, celebritám nebo osobám s blízkým vztahem k pilotovi.

Co ale závěrečné kolo Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa?

To je tak, když se toho najednou děje moc v jeden čas – George Russell poprvé vyhrává závod v Singapuru a McLaren získal další konstruktérský titul. Přestože se režie snaží ukázat co nejvíce může, vždy to není možné.

Nic z toho ale nenaznačuje tomu, že by si FOM neměla vzít kritiku k srdci, ale zpětnou vazbu zohlednit s dalšími úpravami a vylepšeními.

„Vždy se soustředíme na to, abychom našim fanouškům poskytli co nejlepší záběry ze závodu, a nikdy nekompromitujeme klíčový bod – závodění na trati. Náš tým odvádí skvělou práci při pokrývání velmi komplexní situace s více vozy na různých místech na trati a také poskytuje skvělé kontextové momenty z tribuny, od významných hostů a z míst, kde závodíme. Neustále usilujeme o dokonalost a zlepšování toho, co poskytujeme,“ sdělil mluvčí FOM.

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *