Německý závodník dojel na solidním šestém místě, čímž navýšil náskok Renaultu na pátý Haas. Zatímco jeho týmový kolega Sainz do cíle nedojel.
Za nejlepší trojicí svádí týmy „zbytku pole“ nemilosrdný souboj o pozice. Jedním takovým je právě urputný boj žlutočerných vozů s americkou stájí. Francouzi těžili v poslední velké ceně především z toho, že ani jeden pilot Haasu do cíle nedojel na bodovaných pozicích, zatímco jejich Nico Hülkenberg projel cílem jako šestý a byl tak nejlepším pilotem z „Formule 1,5“, jak nazval nedávno Gene Haas (majitel Haasu) situaci za TOP3 – Mercedes, Ferrari a Red Bull.
pic.twitter.com/xK43ELzGlz— Bogdan (@b0gdan82) 29. října 2018
„Je to špatné označení,“ nesouhlasí s pomyslným titulem „nejlepší ze zbytku světa“ rodák z Emmerichu, kterému je jasné, že na lepší umístění Renault rozhodně nemá. Kdyby nevypadl Daniel Ricciardo, byl by pravděpodobně „až“ sedmý „Body byly opravdu důležité. Navýšili jsme náskok na Haas na 30 bodů, což je dobrý základní kámen pro poslední dva závody.“
30 bodů už je poměrně velká porce bodů vzhledem k tomu, že ostatní týmy mimo Mercedes, Ferrari a Red Bull mohou za normálních okolností získat nejvíce 6 bodů na jezdce a do konce sezony se pojede už jen v Brazílii a Abú Zabí.
pic.twitter.com/UyWJD4yUZd— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) 29. října 2018
Zejména v Mexiku se ukázalo, že rozdíl je mezi TOP3 a zbylými stájemi je obrovský. Protože šestý Hülkenberg ztrácel na pátého Bottase kolo a na lídra závodu Maxe Verstappena dokonce dvě kola.
„Závod byl velmi klidný. Byl jsem sám a opuštěný. Pro nás to byl šampionát v managementu pneumatik a pomalé jízdě, nebylo to nic zábavného. Jediné, co pneumatikám opravdu pomohlo, byla pomalá jízda – vlastně to bylo zcela proti naší nátuře,“ lamentuje jednatřicetiletý blonďák, jehož slova přinesl německý portál speedweek.com.
Z šestého místa se však příliš neraduje, jelikož si uvědomuje, že mu spadlo do klína díky odstoupení jeho budoucího kolegy Ricciarda: „Byl to dárek. Nedopracovali jsme se k tomu. Nejlepší šestka nás předjela hned dvakrát. Byla to obrovská ztráta, také vzhledem k rychlosti.“
Sainze vyřadila ze závodu technika
Zatímco Němec dojel šestý, Carlos Sainz šachovnicovou vlajku ani nespatřil. Odstoupení nebylo způsobeno jezdeckou chybou, nebo že by se Španěl přimotal do nějaké kolize. Do výsledku promluvila technika. „Byla to velká škoda. Pohodlně jsme vedli ve zbytku pole a měli jsme šanci na slušnou porci bodů a poté se auto bez varování vypnulo,“ popsal Sainz,
pic.twitter.com/lc8Jvmp2Qy— Formula 1 (@F1) 28. října 2018
„Je to opravdu frustrující po tak dobrém startu v prvním kole, ale to je závodění. Letos jsme neměli tolik problémů se spolehlivostí, ale když jsem je měl, tak to bylo tehdy, když jsem vedl střed pole, takže je smůla, že se to opět stalo.. Problém prošetříme a posuneme se. Nepřestaneme usilovat o zisk bodů v posledních dvou závodech a zajistit si čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Zasloužili jsme si více, aspoň že Nico zůstal na bodech, takže pro tým to není špatný výsledek. Lewisovi Hamitlonovi gratuluji k pátému titulu.“