Během Grand Prix Japonska spolu jezdci Sauberu během fáze safety caru kolidovali. Na vině však nebyl ani jeden z nich. Mohla za to nečekaně pomalá jízda závodníků jedoucími před nimi.
Nestalo se tuto sezonu poprvé, že spolu týmoví kolegové kolidovali. Ve Velké ceně Číny spolu nešťastně kolidovali piloti juniorky rakouské stáje, Toro Rosso. Brandon Harley zavřel Pierre Gaslymu ve vlásence dveře. V Ázerbájdžánu nabral Daniel Ricciardo zezadu Maxe Verstappena. A na Singapur nebudou v dobrém vzpomínat ve Force Indii, protože Sergio Pérez tam natlačil v úvodním kole Estebana Ocona na zeď. Pro Francouze to byla konečná.
K poslednímu incidentu mezi týmovými kolegy došlo v uplynulé GP Japonska. Ovšem tentokrát na vině nebyl ani jeden z pilotů. Jezdci se připravovali v sedmém kole až zajede safety car do boxů. Marcus Ericsson však nečekal, že v šikaně pojedou všichni extrémně pomalu. Švéd nestihl zabrzdit a lehce zezadu ťukl do C37 svého parťáka Charlese Leclerca.
„Byl to trochu děsivý moment. Bylo poměrně zvláštní, že tam všichni zastavili. Bylo to, jakoby tam téměř stáli. Na studených pneumatikách jsem auto nemohl zastavit,“ popisuje inkriminovaný okamžik Ericsson, který během fáze safety caru absolvoval zastávku v boxech. Proto nebyly gumy zahřáté. „Naštěstí jsem jej ťukl a trochu si poškodil vůz, ale nebylo to tak zlé. Nebylo to ideální!“
„Potom jsem s Charlesem mluvil. Řekl, že to samé udělal autu před ním, protože jej zaskočilo, že všichni zastavují.“
pic.twitter.com/RUSJmN0RAc — Formula 1 (@F1) 7. října 2018
Ericsson v sobotní kvalifikaci tvrdě havaroval a do závodu musel odstartovat z posledního místa, což mu sebralo možnost bodovat. Věří, že se rovněž mohl dostat do poslední části kvalifikace.
„Rozhodně je to frustrující, protože jsme se mohli kvalifikovat okolo 10 místa jako Charles, protože rychlost tam jistě byla. Co se stalo v kvalifikaci, bylo frustrující. Myslím, že jsem mohl startovat trochu výše. Na body to bylo. Frustrující, avšak rovněž si chci z toho odnést pozitiva.“
pic.twitter.com/cfMXIXFKx3— Formula 1 (@F1) 6. října 2018
„Myslím si, že to bylo dobré odpoledne. Když startujete z 20. místa na trati jako je tato, víte, že to bude náročné odpoledne. Rychlost byla velmi dobrá. Věděli jsme, že budeme silní v pátek, kde jsme podle mě byli v dlouhých jízdách nejlepší ze zbytku. Překvapilo mě, jak jednoduše jsem na začátku závodu mohl předjet Willaimsy a McLareny.“
„Pod safety carem jsme zariskovali a nasadili mediumky. Věděl jsem, že cílem je na nich dojet až do cíle a že to bude klíčové. Ale jednou z mých silných stránek je management pneumatik. Myslím, že jsem to uhrál opravdu dobře. Staral jsem se o ně opravdu dobrým způsobem.“
„S výkonem jsem celkem spokojený. Kdyby bývalo mělo pár aut, top aut, problémy, pak jsme mohli být na bodech. Myslím, že to byl celkem dobrý výsledek.“
Sauber má bezpochyby na to, aby bojoval o body každý závod. Jenže Ericsson dojel na bodované pozici naposledy v Belgii, když skončil desátý. Je si vědom toho, že se musí rapidně zlepšit.
„Musíme se vrátit na body. Měli jsme dva opravdu dobré závody v Rusku a tady, ale ani jednou jsem nebodoval. Ale rychlost na to bojovat tam jsme měli. Pokud budeme mít čistou kvalifikaci, jsem si jistý, že budeme moci bojovat a získat v Austinu body,“ doufá v dobré výsledky osmadvacetiletý závodník, kterému aktuálně patří až osmnáctá pozice s šesti body na kontě.