Podle francouzských a italských médií je bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore spojován s pozicí v týmu Alpine. Jeho role by údajně spočívala v pomoci při náboru nových zaměstnanců do týmu. Kvůli jeho minulosti a zákazu účasti ve formuli 1, je však stále vnímán jako kontroverzní osoba.
Italský deník Corriere della Serra a francouzské noviny L’Equipe uvedly, že byl čtyřiasedmdesátiletý Flavio Briatore kontaktován šéfem Renaultu Lucou De Meoem, aby se stal zvláštním poradcem a pomohl týmu naklonit štěstí na jejich stranu. Jeho role by údajně spočívala spíše v pomoci při náboru zaměstnanců do týmu, pro posílení jeho centrály v Enstone a továrny na motory ve Viry-Chatillonu.
Alpine odmítl spekulace potvrdit či vyvrátit, pouze vydal toto vyjádření: „Jakožto tým jsme v pravidelném kontaktu s několik odborníky z oboru za cílem zlepšit naší celkovou výkonnost. Zvažujeme všechny možnosti a v případě potřeby se obracíme zejména na lidi se zkušenostmi a úspěchy v jejich životopise. Nemůžeme se vyjádřit k žádné ze záležitostí.“
Pokud by se návrat Itala opravdu potvrdil, způsobilo by to jisté znepokojení v některých odvětvích sportu. Bývalý šéf Renaultu a Benettonu, který vedl týmy, když si jak Michael Schumacher, tak i Fernando Alonso, užívali své role šampiónů, dostal v minulosti doživotní zákaz činnosti ve sportu za jeho podílení se na skandálu v roce 2008. Tento doživotní zákaz byl nakonec zrušen v roce 2013. Od té doby je Ital pravidelným návštěvníkem formule 1. Minulý týden se například účastnil Velké ceny Monaka a byl dokonce spatřen v přítomnosti šéfa formule 1 Stefana Domenicaliho před samotným nedělním startem.
Alpine si bez pochyb prošel v posledních deseti měsících složitým obdobím. To započalo odstraněním šéfa značky Alpine Laurenta Rossiho. Vzápětí následoval odchod týmového šéfa Otmara Szafnauera a dlouholetého sportovního ředitele Alana Permaneho před Velkou cenou Belgie v roce 2023.
Ani v letošní sezóně nemá tým moc štěstí. Při vývoji vozu se vydal po špatné cestě, kvůli čehož jsme byli svědky velmi špatného výkonu Alpinu na začátku sezóny. V důsledku tohoto neúspěchu se v březnu musel s týmem rozloučit technický ředitel Matt Harman a vedoucí odvětví aerodynamiky Dirk de Beer. Místo nich šéf týmu Bruno Famin vytvořil tříčlenný technický tým podobný jako v McLarenu a jako hlavního technického šéfa dosadil Davida Sancheze z Wokingu.
Alpine svůj monopost v posledních několika týdnech vylepšil. Díky tomu se odlepil ode dna startovního pole do pozice ve středu pole, kde může soupeřit i se stájemi jako je Haas, či Williams. V Monaku získal Pierre Gasly již druhý bod pro svou stáj. Tento výsledek se mu ale podařil po kontroverzní nehodě s Estebanem Oconem, po které musel druhý ze zmíněných jezdců odstoupit ze závodu.
Kolují spekulace, že i přes první zisky bodů francouzské stáje, je šéf skupiny Renault De Meo stále nespokojen s výsledky týmu a tlačí na změny v personálu. Přivedení kontroverzní postavy jako je právě Briatore by určitě naplnilo jeho požadavky.
Tyto spekulace se objevují právě v době, kdy několik zdrojů tvrdí, že existuje pár potencionálních a nadějných zájemců o odkoupení stáje z Enstone, a to včetně čínského výrobce Geely. Zástupci Alpinu stejně jako vždy potvrdili, že stáj není na prodej. „Tyto spekulace a pohádky ohledně toho, že je tým na prodej, jsou nepravdivé. Tým rozhodně není na prodej,“ řekli minulý měsíc.