
Trať v Baku je poměrně unikátní. A právě její specifickost často dokáže způsobit inženýrům pomyselnou bolest hlavy. Gianpiero Lambiase z Red Bullu odhalil, že tým čeká v noci analýza dat, aby se správně přizpůsobili dvěma odlišným částem jednoho kola.
Max Verstappen a Red Bull přicházejí do Ázerbájdžánu v dobré náladě. Před dvěma týdny na Monze totiž zaznamenali nečekané vítězství, které se rodilo téměř až dominantním způsobem. Okruh v Baku je nezvyklý, protože jeho jedna polovina vyžaduje nízký přítlak, zatímco druhá mnohem vyšší, aby zvládli pravé úhly zatáček a hradní sekci.
Inženýři musí při nastavování monopostu přistupovat ke kompromisům mezi vysokým a nízkým přítlakem, přičemž se většinou přiklánějí spíše k tomu nízkému kvůli dlouhé rovince a možnostem předjetí v první a třetí zatáčce. Obhájce titulu skončil ve druhém tréninku se ztrátou šesti desetin na prvního Lewise Hamiltona, a i kvůli nečekanému Ferrari v čele, Lambiase přiznává, že Baku je pro inženýry unikátní výzvou.
„Jedno kolo je rozdělené na dvě části, kde máme dvoukilometrovou rovinku a pasáž pomalých zatáček. Opravdu je výzvou zvolit správnou úroveň přítlaku, aby jsme nebyli konkurenceschopní jen v sobotu, ale i v neděli. Druhou výzvou je, že Baku je městský okruh, takže je zde mnoho nerovností, které mohou způsobit nepředvídatelnost při brzdění. Na obou autech jsme během tréninků provedli úpravy, abychom je co nejvíce optimalizovali. Při pohledu na kvalifikaci a závod jsme napříč startovním polem viděli nezvyklý výběr pneumatik. Mnoho jezdců se soustředí na měkké gumy,“ popsal Lambiase.