Podle Bergera bude Vettel lepší než Leclerc. Mimo to apeluje na šéfa Mercedesu Toto Wolffa, aby našel pro Ocona místo.
Ferrari nastoupí příští rok na start v Melbourne s mírně obměněnou jezdeckou sestavou. Zatímco Sebasian Vettel zůstává, místo Kimiho Räikkönena bude po jeho boku jezdit Charles Leclerc. Angažmá monackého závodníka bylo překvapivé zejména kvůli tomu, že Ferrari je spíše týmem, který upřednostňuje zkušenosti před mládím.
Nicméně udělali výjimku a podepsali s Leclercem, který se nechal nedávno slyšet, že pokud dostane kvalitní techniku, bude chtít útočit na titul, nebo aspoň dojíždět na pódiových umístěních.
Pro Leclerca to bude teprve druhá sezona ve Formuli 1, ale usedne do kokpitu jednoho z top týmů. Nechá Ferrari Leclerca předvést se?https://t.co/GZNsXpN1st
— SvětFormule.cz (@svetformule) 13. září 2018
„Je to (jezdecké složení) velmi zajímavé. Leclerc je výtečný pilot. Myslím si však, že první rok pro něj bude zejména jakousi fází výuky. Proto by měl být Vettel díky svým zkušenostem vpředu,“ předpovídá někdejší pilot Ferrari v rozhovoru pro Tagesspiegel.
Kromě toho Gerhard Berger apeluje na Tota Wolffa. Jeho svěřenci jako Esteban Ocon či George Russel hýří talentem, jenže zatím to vypadá, že jim to není nic platné a místo ve Formuli 1 jim to pro příští rok nezajistí.
„Jsou vždy fáze, ať už u Ferrari, Mercedesu nebo Red Bullu, kdy jsou na tom junioři lépe nebo hůře. Red Bull úspěšně povýšil například dva piloty, Sebastiana Vettela a Maxe Verstappena. Ale také Mercedes Lewise Hamiltona. Nyní povyšuje jednoho Ferrari. Vždy se to trochu posouvá.“
A co říká Berger na to, že Lance Stroll nejspíše dostane místo ve Force Indii na úkor Estebana Ocona kvůli tomu, že jeho otec stáj vlastní? „To je Formule 1. I Ayrton Senna měl sponzory, kteří udávali směr. Není to žádný nový fenomén,“ upozorňuje, ale na druhou stranu připomíná, že nesmí nastat situace, kdy bude francouzský závodník bez angažmá: „Nesmí se stát, že Ocon skončí na ulici. Ten chlapec je talentovaný, technicky dobrý. Tady mohu na Tota Wolffa pouze apelovat: ‚Toto, posaď ho do jednoho ze svých aut!‘“
Někdy talent nestačí… @OconEstebanhttps://t.co/8FVoMOkSwv
— SvětFormule.cz (@svetformule) 21. září 2018
Nicméně ohledně Rakušanova nápadu, že by mohli být nasazeny třetí vozy, je skeptický: „Soutěž sama o sobě by napínavější nebyla. Top týmy zůstanou kvůli jejich značně lepšímu materiálu třídou samou pro sebe. A to se do roku 2020 nezmění kvůli Concordské dohodě, smlouvě mezi majiteli práv a týmy Formule 1, která do té doby bude platit.“
„Ale od roku 2021 se musí něco změnit, aby šanci na vítězství neměli jen Mercedes a Ferrari. Bylo by potřeba lídra, jako byl kdysi Bernie Ecclestone, který konsekventně prosazoval reformy ve prospěch větší rovnosti příležitostí. Momentálně mají Ferrari a Mercedes příliš moci,“ uzavřel šéf německého šampionátu cestovních vozů DTM.